انتخاب حلقه ازدواج

انتخاب حلقه ازدواج

انتخاب حلقه ازدواج

انتخاب حلقه ازدواج یکی از مهمترین کارهایی است که زوجین قبل از هر گونه تدارک برای مراسم ازدواجشان باید آن را انجام دهند و در این میان باید وقت و دقت و صبر بسیار داشته باشند، چرا که قرار است این حلقه تا سالها در دستانشان باشد.

در تمام دنیا حلقه ازدواج نشانه تعهد و عشق و علاقه زوجین به یکدیگر است، پس در زمان انتخاب و خرید دقت کنید تا پس از آن هر بار که به انگشت خود نگاه میکنید، از دیدن حلقه ازدواجتان لذت ببرید.

نکات مهم در زمان انتخاب حلقه ازدواج

در بیشتر کشورها و فرهنگ ها خرید حلقه ازدواج مرسوم بوده و در واقع این حلقه نشانه متاهل بودن و همچنین شروع زندگی مشترک است.

در گذشته فقط بانوان حلقه ازدواج بر دست می‌کردند، پس از جنگ جهانی دوم ستفاده از حلقه ازدواج در بین مردان نیز مرسوم شد.

در ایام قدیم حلقه‌های ازدواج بیشتر از جنس برنج و مس بودند و از نظر ظاهری نیز گاها اشکال مختلفی بر روی آن ها تراشیده میشد اما در حال حاضر حلقه های ازدواج بیشتر از جنس طلا و در طرح ها و رنگ های مختلف طراحی و ساخته می شوند، و زوجین میتوانند با توجه به سلیقه و علاقه شخصی شان حلقه موردنظر خود را سفارش داده و یا از حلقه های آماده موجود خریداری نمایند.

قبل از انتخاب حلقه ازدواج خود باید یک ایده و طرح کلی از آن در ذهن خود شکل دهید مثلا مدل مناسب با سلیقه و سبک زندگی شما کدام است؟

 

  • انتخاب حلقه ازدواج به شرایط مختلفی مانند سبک زندگی، سنت‌های خانوادگی، بودجه مالی و حتی جنس پوست و فرم انگشتان زوجین بستگی دارد. حلقه ازدواج شما باید با فرهنگ، آداب و رسوم هر خانواده و همچنین عرف اجتماعی محل زندگی زوجین، تناسب داشته باشد.
  • از آنجا که حلقه ازدواج هدیه عروس و داماد به یکدیگر در زمان عقد و عروسی است و قرار است که این حلقه همواره در دستانتان باشد، پس هر دو زوج در هنگام خرید باید حضور داشته باشند و برای انتخاب حلقه های خود با یکدیگر به تفاهم برسند. حلقه ای را انتخاب کنید که هم به سلیقه شما و هم به سلیقه همسرتان نزدیک باشد.
  • در زمان خرید، از انتخاب حلقه‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد پرهیز کنید زیرا به خوبی بر روی انگشت قرار نمیگیرند و به مرور زمان همین مساله باعث دل زدگی شما میشوند.
  • رکاب حلقه یعنی همان بخش گرد حلقه که ممکن است ساده بوده و یا نگینی بر روی آن قرار گیرد، نباید تمام بند انگشت شما را بپوشاند. حلقه‌ای انتخاب کنید که مفصل انگشت در آن آزاد بوده و به راحتی بتواند حرکت کند.

 

  • اگر قرار است که حلقه شما بصورت روزانه و مستمر در دستانتان باشد؛ در انتخاب نوع فلز حلقه‌، اندازه و طرح آن، دقت کنید. اگر از حلقه نگین دار استفاده میکنید بهتر است که نگین آن به خوبی محکم شده باشد، تا به مرور زمان و یا در اثر ضربه نیفتد.
  • جنس حلقه، شکل و فرم حلقه و کیفیت ساخت آن را حتما مدنظر قرار دهید. جنس حلقه ازدواج معمولا از طلا است؛ زیرا طلا عنصری ماندگار و ارزشمند است و این حلقه هم قرار است زینتی ماندگار و همیشگی و ارزشمند برای زوجین باشد.
  • همانطور که میدانید امروزه طلا در رنگ‌های مختلفی موجود است، اما اینکه حلقه ازدواج شما چه رنگی باشد به دو موضوع مهم بستگی دارد اول هماهنگی رنگ طلا با سنگ جواهری که انتخاب می‌کنید و دوم مطابقت داشتن رنگ طلا با رنگ پوستتان . معمولاً حلقه ازدواج طلا زرد برای پوست های سفید و گندمی و حلقه ازدواج طلا سفید برای پوست های سبزه مناسب میباشند.

سخن آخر

در این بخش تلاش کردیم تا درباره نحوه انتخاب حلقه ازدواج اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. برای مشاهده انواع حلقه ازدواج طلا گالری مدرن گلد میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *