انتخاب دستبند طلا مناسب

انتخاب دستبند طلا | دستبند طلا مناسب | خرید دستبند طلا | دستبند طلا زنانه | دستبند طلا سفارشی

انتخاب دستبند طلا مناسب

انتخاب دستبند طلا مناسب کار دشواری نیست اگر در هنگام خرید یک سری اصول و قواعد کلی را رعایت نمایید، در این بخش همراه ما باشید.

یکی از زیورآلاتی که از دیرباز تا به امروز توسط انسان ها مورد استفاده قرار میگرفته، انواع دستبندها بوده اند که برای مقاصد گوناگون بکار برده میشدند. با توجه به تنوع بسیار زیاد در جنس و طرح، خرید کمی مشکل میشود.

نکات مهم در انتخاب دستبند طلا مناسب

این اکسسوری را بر مچ دست خود می‌بندند و تنها جنبه زینتی ندارد؛ بلکه می‌تواند عیب و ایرادات مچ دست شما را نیز برطرف نماید. در گذشته دستبندها بیشتر از جنس استخوان، سنگ و یا چوب بودند اما امروزه از جنس‌های مختلفی مانند طلا، نقره، چرم، سنگ و یا ترکیبی از این‌ها ساخته می‌شوند.

حال ببینیم برای داشتن بهترین و مناسب ترین دستبند طلا باید چه نکاتی را در هنگام خرید رعایت کنیم:

  • متناسب با اندازه مچ دست

در اولین گام برای انتخاب دستبند باید سایز و اندازه مچ دست‌ خود را بدرستی بدانید. دستبند نباید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد، که در صورت تنگ بودن رد آن بر روی دست باقی بماند و در صورت گشاد بودن امکان افتادن آن بوجود بیاید.

با استفاده از یک نوار پارچه ای و یا متر میتوانید اندازه دقیق و متناسب مچ خود را بدست آورید.

  • متناسب با موقعیت 

در همین ابتدا برای خود مشخص کنید که دستبند را برای چه موقعیتی میخواهید: استفاده‌ روزمره یا مناسبت‌های خاص! یادتان باشد که جنس، شکل و نوع دستبند تعیین‌کننده‌ موارد استفاده‌ آن است.

شما نمیتوانید یک دستبند جواهر را برای فعالیت های روزمره استفاده کنید و یک دستبند ساده را در مراسم تشریفاتی بیاندازید، هر موقعیت و مراسمی آداب پوششی مخصوص به خود را دارد.

– دستبندهای نقره بیشتر برای دختران نوجوان و محافل دوستانه و استفاده روزانه مناسب هستند زیرا با تیپ‌های اسپرت و غیررسمی براحتی ست می‌شوند.

– دستبندهای سنگی و مهره‌ای بیشتر برای کودکان و یا نوجوانان با تیپ‌های غیررسمی مناسب میباشند.

– دستبندهای طلا یا مروارید دار برای تمام رده های سنی مناسب میباشند، تنها باید به طرح آنها دقت کرد.

– دستبندهای جواهر بدلیل داشتن سنگهای قیمتی و یا نگین‌های زیاد، معمولاً برای مراسم رسمی مورد استفاده قرار میگیرند.

دستبندهای چرم اگر با طلا ترکیب شده باشند هم برای موقعیت‌های رسمی و هم غیررسمی مناسب هستند.

  • متناسب با رنگ پوست

اگر زیورآلات خود را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید، جلوه‌ و درخشش آن بیشتر خواهد شد. کافی است برای تعیین رنگ پوست خود زیر نور طبیعی، مثلاً در طول روز یا زیر نور خورشید، رگ‌های مچ دست خود را نگاه کنید.

– اگر رگ‌های مچ دست شما آبی یا بنفش است، یعنی رنگ پوستتان سرد میباشد بنابراین بهتر است از دستبند طلا سفید یا پلاتین یا نقره استفاده کنید.

– اگر رگ‌های مچ دست شما سبز است، یعنی رنگ پوستتان گرم میباشد بنابراین بهتر است از دستبند طلا زرد و رزگلد استفاده کنید.

– اگر رگ‌های مچ دستتان آبی و در بخش‌هایی سبز است، یعنی رنگ پوستتان خنثی میباشد بنابراین میتوانید از دستبند طلا زرد و سفید استفاده کنید.

  • متناسب با لاغری یا چاقی دست

کسانی که دارای مچ دست لاغر هستند بهتر است که حداقل از دو دستبند و یا یک دستبند و یک النگو بطور همزمان در یک دست استفاده کنند. آقایان میتوانند دستبند و ساعت مچی را در یک دست بیاندازند. بدین صورت کوچکی و لاغری مچ دست‌ها پوشانده شده و کمتر به چشم می آیند.

کسانی که دارای مچ دست چاق هستند بهتر است از دستبندهای پهن و ضخیم که اندازه‌ بزرگ نیز دارند استفاده کنند تا مچ دست لاغرتر و ظریف‌تر به نظر برسد.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا نکات مهمی را که لازم است تا در زمان انتخاب دستبند طلا مناسب مدنظر داشته باشید، برایتان شرح دهیم. اگر باز هم در هنگام خرید مردد بودید و یا به مشکلی برخوردید میتوانید از راهنمایی و مشاوره فروشندگان نیز بهره ببرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *