انتخاب پلاک طلا مناسب

انتخاب پلاک طلا مناسب

انتخاب پلاک طلا مناسب

در انتخاب پلاک طلا مناسب باید به چه نکاتی دقت کنیم تا از خرید خود راضی باشیم؟ آیا پلاک طلا زیور مخصوص آقایان است؟ اگر شما هم علاقمند هستید تا پاسخ این سوالات را بدانید، این بخش مخصوص شما است.

پلاک طلا چیست؟

پلاک طلا که آن را با نام مدال طلا نیز میشناسند در واقع آویزی است که باعث جلب توجه بیشتر گردنبند میشود و در انواع مدل ها و همچنین طرح های مختلف طراحی و ساخته میشود.

به جرات میتوان گفت که پلاک طلا جزء زیورآلات انگشت شماری است که میتوانید آن را به هر شکلی که دوست دارید سفارش دهید، در واقع نوعی زیور با قابلیت شخصی سازی است.

از قدیمی ترین و همچنین شناخته شده ترین پلاک های طلا در کشور ما پلاک طلا ون یکاد و چهارقل میباشد که معمولا بعنوان هدیه بدنیا آمدن کودک به او یا مادرش تقدیم میگردد.

در حال حاضر معروف ترین پلاک های طلا عبارتند از: پلاک طلا با تم شغلی (مانند کارکنان بانک یا شرکت های مهم)، پلاک طلا با تم ورزشی، پلاک طلا اسم و یا پلاک طلا متن و شعر دلخواه که بشدت رواج یافته اند.

Sport Gold Plate 2

ویژگی های یک پلاک طلا مناسب

در همین ابتدا توجه داشته باشید که هر پلاک طلا بر اساس سلیقه و نوع کاربرد، ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

  • ویژگی مشترک انواع پلاک های طلا آن است که اکثرا بدون تیزی و برندگی بوده و موجب آسیب به پوست نمیشوند.
  • از طرف دیگر پلاک طلا ها معمولا سبک وزن بوده و بنابراین قیمت پایینی دارند، پس می توانید آنها را بعنوان یک هدیه مناسب در نظر داشته باشید.

در چند سال اخیر یکی از پرطرفدارترین و همچنین پرکاربردترین هدایا در بین افراد، پلاک طلا طرح اسم بوده است که هم بصورت فارسی و هم بصورت لاتین بعنوان یک یادگاری و هدیه ماندگار و منحصر بفرد در بازار طلا و جواهرات موجود میباشد.

پلاک های طلا جزء زیورآلات مشترک در بین خانم ها و آقایان میباشند که هر فرد با توجه به سلیقه و علاقه خود میتواند از طرح های زنانه و مردانه و یا طرح های اسپرت که برای هر دو جنس مناسب میباشند، استفاده نماید.

البته بسیاری از برندهای معتبر نیز اقدام به ساخت انواع پلاک های طلا در طرح ها و مدل های زیبا نموده اند، مانند پلاک طلا تیفانی.

نکات مهم در هنگام انتخاب پلاک طلا مناسب

اگر جزء افرادی هستید که از گردنبندهای ساده استفاده میکنید، بهتر است برای جلوه و زیبایی بیشتر از یک پلاک طلا مناسب بهره ببرید.

با توجه به انواع مختلف پلاک طلا، امکان سردرگمی و همچنین بلاتکلیفی در انتخاب برایتان وجود دارد، اما فقط کافیست چند نکته اصولی و مهم را در هنگام خرید پلاک طلا رعایت کنید:

  • پلاک طلا متناسب با موقعیت و کاربرد 

همانگونه که همواره گفته ایم در ابتدا ببینید که پلاک طلا را به چه منظور و برای چه موقعیتی خریداری میکنید؟ مسلما یک پلاک طلا سنگین و پر زرق و برق که دارای نگین و سنگ های قیمتی است برای مصرف روزانه مناسب نمیباشد.

  • پلاک طلا متناسب با سن و سال 

بهتر است برای کودکان کم سن و سال از پلاک طلا کودکانه مناسب، برای خانم های نوجوان از پلاک طلاهای ظریف، برای بانوان جوان از پلاک طلاهای نگین دار و برای خانم های سن بالا از پلاک های طلاهای کلاسیک با سنگ های قیمتی استفاده کنید.

  • پلاک طلا متناسب با رنگ پوست 

همانگونه که میدانید برای جلوه و جذابیت بیشتر بهتر است زیورآلاتی که خریداری میکنید در درجه اول با رنگ و تناژ پوست شما هماهنگ باشد.

برای پوست های گرم با رگ های سبز، بهترین گزینه پلاک طلای زرد و یا پلاک جواهری است که در آن از سنگهای قیمتی یا نگین هایی با رنگ های زرد و قرمز و نارنجی استفاده شده باشد.

برای پوست های سرد با رگ های آبی، پلاک طلای سفید و یا پلاک جواهری که در آن از سنگهای قیمتی یا نگین هایی با رنگ های آبی و بنفش و سبز استفاده شده باشد، بهترین انتخاب است.

و برای پوست های خنثی با رگ های آبی و سبز، میتوانید از انواع پلاک طلا در رنگ های گوناگون استفاده نمایید، که پلاک طلا رزگلد انتخابی چشم گیر و قابل توجه است.

  • تناسب میان پلاک طلا و زنجیر

هرگز این نکته را فراموش نکنید که پلاک طلا و زنجیر شما باید با یکدیگر متناسب باشند، برای پلاک طلاهای ظریف از زنجیرهای نازک و برای پلاک طلاهای سنگین از زنجیرهای ضخیم استفاده کنید.

درست است که در برخی موارد ایجاد تضاد باعث زیبایی میشود اما اگر برای یک پلاک طلا سنگین از زنجیری ظریف استفاده کنید احتمال پاره شدن زنجیر وجود دارد، همچنان که یک پلاک طلا ظریف در زنجیری ضخیم اصلا به چشم نمی آید.

  • دریافت فاکتور خرید

در زمان خرید هر گونه طلا حتما از فروشنده فاکتور بخواهید، توجه کنید که اطلاعات طلای خریداری شده در فاکتور صحیح باشد؛  خصوصا در هنگام خرید جواهرات به اصل بودن سنگ های قیمتی یا نگین های بکار رفته در آنها دقت کنید.

پلاک طلا مناسب | پلاک طلا زنانه | پلاک طلا مردانه | پلاک طلا کودکانه

قیمت پلاک طلا

با توجه به نوسان قیمت طلا در سالهای اخیر، عوامل مختلفی در قیمت پلاک طلا تاثیر میگذارند که عبارتند از: 

  • وزن پلاک
  • سایز پلاک
  • رنگ پلاک
  • طرح پلاک

برای خرید اینترنتی پلاک طلا از گالری مدرن گلد، ابتدا با توجه به سلیقه و بودجه خود طرح موردنظر را انتخاب و سپس سفارش دهید.

بخاطر داشته باشید که هر چقدر اندازه و وزن پلاک طلا بزرگ تر باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌ کند. اگر میخواهید هزینه کمی برای پلاک ‌طلا پرداخت کنید بدنبال مدل های ساده و بدون نگین و سنگ کاری باشید.

اما اگر بدنبال خرید یک پلاک طلا خاص یا برند هستید، به تبع باید قیمت بیشتری نیز پرداخت کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *