انواع مدل های دستبند طلا

انواع مدل های دستبند طلا

انواع مدل های دستبند طلا

امروزه برای داشتن یک استایل خاص و منحصر به فرد باید با دقت و شناخت زیورآلات و اکسسوری های خود را انتخاب کنید. در این بخش قصد داریم تا انواع مدل های دستبند طلا را همراه با ویژگی ها و کاربرد آنها به شما معرفی کنیم تا با آگاهی کامل نسبت به نیازتان انتخاب خود را انجام دهید.

همانگونه که در بخش های قبل نیز گفته ایم دستبندها جزء زیورآلات پرمصرف و مشترک بین خانم ها و آقایان هستند، به خصوص در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد زیرا براحتی با انواع پوشش ها و استایل ها و همچنین اکسسوری های دیگر مانند ساعت و انگشتر ست میشود و از آنجا که همواره در معرض دید است، به خوبی میتوانید با انتخاب درست یک دستبند مناسب، ظاهری شیک و جذاب و متفاوت برای خود ایجاد کنید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: انتخاب و خرید یک دستبند طلا مناسب

انواع مدل های دستبند طلا

دستبندها حتی با ساده‌ ترین مدل ها هم می‌توانند به تنهایی، ظاهر زیباتری به دستان شما ببخشند.

ترفندهای کوچک و زیرکانه ای مانند هماهنگ کردن رنگ، طرح و مدل دستبند با ساعت یا انگشتر و یا حتی لاک ناخن‌ها، به راحتی میتواند ظاهر آراسته و خاص شما را در ذهن اطرافیان ماندگار کند.

در هنگام خرید دستبند، ابتدا باید بدانید که چه مدل دستبندی برای مراسم و همچنین پوشش های شما مناسب است.

همچنین بخوانید: نکات مهم خرید دستبند طلا

 

  • دستبند طلا النگویی 

این دستبندها مانند النگو، ظاهری دایره‌ای شکل داشته اما نسبت به النگو انعطاف پذیرتر هستند. به زبان ساده میتوان گفت که این دستبندها، النگویی انعطاف پذیر و قفل دار میباشند.

دستبندهای النگویی به طور سنتی در هند، سریلانکا، پاکستان، آفریقای جنوبی و بنگلادش مورد استفاده قرار میگرفتند.

از این دستبندها میتوانید برای تمام استایل ها و پوشش ها استفاده کنید. این مدل از دستبندها بسیار متنوع هستند و به همین دلیل هم میتوانید آنها را در مراسم رسمی و تشریفاتی بر دستان خود داشته باشید و هم در دورهمی های خانوادگی و دوستانه و همچنین بعنوان زینتی برای هر روز.

دستبند طلا النگویی مروارید دار و دستبند طلا النگویی طرح ببر نمونه هایی از این مدل در گالری مردن گلد میباشند.

 

  • دستبند طلا پلیسی

این دستبندها با نام های دستبند کاف و دستبند باز نیز معروف هستند. این مدل، عریض و ضخیم بوده و کاملاً بسته نمی شوند همچنین فاقد قفل و گیره میباشند و وقتی روی مچ دست قرار می گیرند، دارای یک فاصله خالی بجای قفل خواهند بود. این دستبندها انعطاف پذیر بوده و قابلیت جمع شدن یا باز شدن دارند.

خانم ها بیشتر این دستبندها را با جنس طلا و نقره، و آقایان بیشتر این دستبندها را با جنس چرم استفاده کنند.

یک نکته کوچک را در نظر داشته باشید که در زمان استفاده از این دستبندها، زیورآلات دیگر شما باید ساده باشند تا دستبندتان بیشتر به چشم بیاید. دستبندهای پلیسی پهن مناسب برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و دستبندهای نازک تر برای مصرف روزانه مناسب هستند.

دستبند طلا طرح پروانه و دستبند طلا طرح لنگر از نمونه های این دستبند طلا میباشند.

 

 

  • دستبند طلا تنیسی 

این مدل از دستبندها یکی از کلاسیک ترین مدل ها و مناسب برای هر موقعیتی هستند. دستبند تنیسی، شیک و ساده و از چندین سنگ یکسان که به یکدیگر متصل شده اند تشکیل شده که سنگ ها ممکن است از جنس الماس، سواروسکی، نگین و … باشد.

این دستبندها عموماً با استفاده از یک گیره کاملاً به مچ دست محکم می شوند.

دستبندهای تنیسی که با سنگ های گرانبها و گران قیمت ساخته می شوند، بیشتر برای مراسم رسمی مناسب هستند. این دستبندها معمولا  باریک، راحت و قابل انعطاف و بیشتر مناسب برای استفاده‌های روزمره هستند.

 

  • دستبند طلا چارم

که به دستبند افسون، دستبند شانس و اقبال نیز معروف بوده و یکی از رایج ترین دستبندهای زنانه میباشند. دستبند چارم عموماً یک زنجیر طلایی است که مهره های افسون به آن وصل می شوند.

از گذشته تا به حال از این دستبندهای افسون برای خوش شانسی و محافظت در مقابل خطرات، استفاده میشود.

این دستبندها، برای هر نوع سلیقه و موقعیتی مناسب بوده و کاملاً با هر تیپ و استایلی ست میشوند.

 

  • دستبند طلا مهره ای

این دستبندها در میان جوانان بسیار پرطرفدار هستند زیرا براحتی با هر استایلی قابل ست شدن هستند. این مدل از چندین مهره تشکیل شده است که توسط یک زنجیر ظریف به یکدیگر متصل میشوند.

از مهره های محبوبی که می توان در ساخت این دستبندها از آنها استفاده کرد: مروارید، یشم، فیروزه، عقیق و دیگر سنگ های جواهر.

ویژگی مثبت و منحصر بفرد این دستبندهای مهره ای این است که می توان همزمان چند دستبند را با رنگ های مختلف در کنار یکدیگر استفاده کرد.

هرچه در ساخت دستبند شما از سنگ های قیمتی تری استفاده شود، آن دستبند برای مجالس رسمی و تشریفاتی مناسب تر است.

 

  • دستبند طلا زنجیری

این نوع از دستبندها جزء دستبندهای مناسب برای مصارف روزمره هستند که از قطعاتی تشکیل شده‌اند که در داخل یکدیگر قرار گرفتع و یک زنجیر را تشکیل میدهند.

در دستبندهای زنجیری عموماً از قفل لابستر یا فنری استفاده می شود که دستبندهای ظریف تر مناسب خانم ها و دستبندهای ضخیم تر برای آقایان مناسب تر هستند.

از این نوع دستبندها برای مراسم غیررسمی و دورهمی های دوستانه میتوانید استفاده کنید و هیچ وقت هم از مد نمی‌افتند.

 

  • دستبند طلا فیروزه 

این دستبندها از سنگ قیمتیِ فیروزه و به رنگ آبی، سبز آبی یا فیروزه ای هستند. سنگ فیروزه خواص مثبتی مانند آرامش، خلاقیت، مثبت اندیشی، دفع چشم زخم، ایجاد خوش شانسی و رونق کسب و کار و… دارد و بهمین دلیل از گذشته تا به امروز این دستبندها مناسب برای تمام موقعیت ها میباشند.

برای مشاهده دستبند طلا فیروزه که بسیار ظریف و زیبا طراحی شده است، روی لینک کلیک کنید.

 

  • دستبند طلا چرم

این دستبندها، در میان دختران نوجوان و بانوان جوان محبوبیت زیادی دارند.

معمولا تمام این دستبند از چرم بوده و تکه ای پلاک ساده یا طرح اسم یا یک آویز کوچک از جنس طلا بر روی آن قرار میگیرد.

این مدل از دستبندها معمولا سبک و ارزان هستند و علیرغم ظاهر ساده بسیار شیک میباشند و هم آقایان و هم بانوان بنا بر سلیقه و علاقه خود میتوانند از انواع این مدل دستبندها استفاده کنند.

دستبند طلا چرم فرگامو نمونه طراحی شده گالری مدرن از این نوع دستبند میباشد که برای مشاهده میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

 

  • دستبند طلا اسم

از پرطرفدارترین مدل های دستبندهای زنانه و مردانه در سالهای اخیر این دستبندها میباشند که از یک زنجیر به همراه یک پلاک تشکیل شده اند که بر روی پلاک، نام فرد یا تاریخ و یا متن مورد علاقه او حک شده است.

یکی از ماندگارترین و منحصر بفردترین هدایایی که در مناسبت های خاص مانند ولنتاین، روز مادر و روز زن، روز پدر و روز مرد، عیدی، روز تولد، سالگرد ازدواج و … میتوانید به عزیزان خود تقدیم کنید و باعث غافلگیر شدن آنها شوید، دستبندهای طرح اسم هستند.

دستبند طلا النگویی پلاک اسم و دستبند طلا کارتیر پلاک اسم از نمونه های این مدل هستند.

 

  • دستبند طلا رشته ای 

این دستبندها به دستبندهای آرزو هم معروف هستند و از یک یا دو رشته مهره های ریز که میتواند از طلا، مروارید و هر سنگ قیمتی دیگری تشکیل میشوند.

ظاهر این دستبندها بگونه ای است که به نظر می آید فرد چندین دستبند به دست دارد در حالی که تنها یک قفل وجود دارد. این دستبندها در هر موقعیتی قابل استفاده بوده و براحتی با هر تیپ و استایلی هماهنگ میشوند.

 

  • دستبند طلا جواهر 

همانگونه که از نامشان نیز پیداست این دستبندها بسیار زیبا و البته گران قیمت هستند. در ساخت یک دستبند جواهر از سنگ‌هایی همچون الماس، یاقوت کبود، زمرد، یاقوت و دیگر سنگ‌های قیمتی، بصورت تکی و یا ترکیبی میتوان استفاده کرد.

و همانطور که از نام و ظاهر این دستبندها مشخص است برای مراسم رسمی و خاص و همچنین مراسم نیمه رسمی و تشریفاتی بسیار مناسب میباشند.

دستبند طلا گل برلیان و دستبند طلا مروارید رزگلد نمونه هایی زیبا از این نوع دستبندها هستند.

 

در این بخش تلاش کردیم تا شما را با انواع مدل های دستبند طلا آشنا کنیم، برای مشاهده انواع دستبند طلا ساخته شده در گالری مدرن گلد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *