انواع مدل های زنجیر طلا

انواع مدل های زنجیر طلا

انواع مدل های زنجیر طلا

امروزه زنجیرهای طلا به صورت گردنبند یا دستبند مورد استفاده خانم ها و آقایان قرار میگیرند. در این بخش قصد داریم تا شما را با انواع مدل های زنجیر طلا آشنا کنیم، همراهمان باشید.

سیر ‏تاریخی زنجیرهای طلا 

در گذشته زنجیرها تنها جایگزینی برای طناب بودند که از زنجیرهای ظریف برای کارهایی ساده و از زنجیرهای ضخیم برای کارهایی سخت تر استفاده میشد مانند لنگر کشتی ها. زنجیرها در ابتدا با دست ساخته می شدند اما امروزه  توسط ماشین آلات خاص و مدرن تولید می ‏شوند.

پس از کشف طلا استفاده از زنجیر در ساخت‎ ‎گردنبند و دستبند‎ رواج یافت و با گذشت زمان زنجیرهایی متفاوت برای انواع سلیقه ها طراحی و ساخته شد.

درباره تفاوت میان انواع مدل های زنجیر طلا بخاطر داشته باشید که در واقع زنجیر‌ها از نظر شکل و نوع بافت، و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از زنجیرها به ‏تنهایی قابل استفاده نیستند و برخی دیگر بعنوان یک گردنبند زیبا و مستقل قابل استفاده هستند.

انواع زنجیر طلا | مدل های زنجیر طلا | زنجیر طلا ونیزی | زنجیر طلا کارتیه | زنجیر طلا رولو

انواع مدل های زنجیر طلا

زنجیرها در دنیای زیورآلات را به سه دسته مهم تقسیم میشوند:

‏1.‏ زنجیرهای کلاسیک (‏Classic Chains‎‏)‏ که سبک هایی استاندارد در طراحی دارند و میتوان آنها را با و بدون آویز نیز استفاده کرد و 5 مدل هستند: زنجیر طلا کابلی، زنجیر طلا رولو، زنجیر طلا مارینر یا ملوانی، طنجیر طلا کورب و زنجیر طلا فیگارو.

2. زنجیرهای مدرن ‏‎(Modern Chains)‎ که دارای طرح هایی براق و صیقلی خورده و منحصر به فرد هستند و 5‏‎ ‎مدل مختلف دارند: زنجیر ‏طلا امگا، زنجیر طلا ماری، زنجیر طلا باکس، زنجیر طلا سنگاپوری و زنجیر طلا تیغ ماهی .‏

 

3. زنجیرهای طرح بافت (‏Texture Design Chains‏) که طرح هایی در هم پیچیده و کاملا مدرن و مطابق روز دارند و 5‏‎ ‎مدل مختلف برای آنها وجود دارد: زنجیر طلا پاپکورن، زنجیر طلا بیزانس،  ‏زنجیر طلا طنابی، زنجیر طلا توپی و زنجیر طلا اسپیگا (گندمی).

انواع زنجیر طلا | مدل های زنجیر طلا | زنجیر طلا ونیزی | زنجیر طلا کارتیه | زنجیر طلا رولو

معرفی انواع مدل های زنجیر طلا

 

  • انواع زنجیرهای کلاسیک 

همانگونه که در بالا نیز گفتیم این مدل از زنجیرها سبک هایی استاندارد و کاملا شناخته شده دارند و میتوانید هم بدون آویز و هم با آویز از آنها برای آراستگی خود استفاده کنید.

1. زنجیر کابلی (‏Cable Chain‎‏)‏ یکی از رایج‌ترین و همچنین محبوب ترین زنجیرهای کلاسیک است، که از مجموعه ‏حلقه‌های بیضی شکل با یک الگوی یکنواخت تشکیل شده و در ضخامت‌های مختلف ‏وجود دارد. این مدل زنجیر طراحی ساده و بسیار ظریفی دارد و هم برای آقایان و هم برای بانوان مناسب است.‏

2. زنجیر رولو (‏Rolo Chain‎‏)‏ که طراحی آن تقریبا شبیه زنجیر کابلی است اما به ‌جای حلقه های بیضی، حلقه هایی دایره ای شکل و متصل به هم ‏دارد. این زنجیر با حلقه های کوچک مناسب برای خانم‌ها و با حلقه‌های بزرگ تر مناسب برای آقایان است‎.‎

3. زنجیر مارینر یا ملوانی (‏Mariner or Sailor Chain‎‏)‏ ‎از حلقه‌های بیضی متصل به هم تشکیل شده و در هر یک از این حلقه ها یک ‏اتصال کوچک شبیه به یک خط یا میله وجود دارد. ‏دلیل نامگذاری این زنجیر هم بدلیل شبیه لنگر بودن آن است که یکی از مدل‌های محبوب زنجیر طلای مردانه است و ضخامت‌های مختلفی دارد.‏

این زنجیر نوع مدرن تری نیز دارد که به زنجیر مارینر پاف (‏Puff Mariner Chain‏) معروف است.‏

‎ ‎ ‎ ‎ ‏
4. زنجیر فیگارو (‏Figaro Chain‎‏)‏ که بعد از هر دو یا سه حلقه دایره ای، یک حلقه بیضی شکل ‏قرار می‌گیرد و به زنجیر کارتیه ترکیبی نیز معروف است. این زنجیرها هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب ‏بوده و معمولا از آنها در ساخت گردنبند و دستبند استفاده میشود.

5. زنجیر کورب (‏Curb Chain‎‏)‏ که حلقه‌های این زنجیر اگر روی سطح صاف قرار گیرند، حالتی مسطح دارند. این زنجیر در کشورمان بیشتر ‏با نام زنجیر طرح کارتیر شناخته می شود و هم برای آقایان و هم خانم‌ها مناسب است. این مدل بیشترین تنوع ‏را از نظر پهنای زنجیر دارد.‏

‎ ‎

  • انواع زنجیرهای مدرن

این زنجیرها دارای طرح هایی براق و صیقلی خورده و همچنین خاص و منحصر به فرد هستند.

1. زنجیر امگا (‏Omega Chain‎‏)‏ که از به هم پیوستن صفحات مسطح ساخته شده و ‏محبوبیت آن به دلیل قدرت بالا در بازتاب نور و درخشندگی و براق بودن سطح آن است‎.‎‏ این زنجیرها اغلب ‏قدرت انعطاف محدودی دارند و اگر احتیاط نکنید، باعث شکستن پیوندهای آن میشود.

2. زنجیر ماری (‏Snake Chain‎‏)‏ که از به هم پیوستن صفحات موجی شکل و مسطح با ساختاری ظریف همچون پوست مار ساخته شده است. این زنجیرها بسیار ظریف بوده و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. یک آویز ظریف زیبایی ‏آنها را تکمیل کرده و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانم های سخت پسند هستند.

‎ ‎ ‎  ‎ ‎ ‎

3. زنجیر سنگاپوری (‏Singapore Chain‏)‏ ترکیبی از سبک کلاسیک و بافت است و کل زنجیر حالت پیچ و تاب خوردگی دارد‎.‎‏ این زنجیر یکی از ظریف‌ترین و زیباترین زنجیرها بوده و شهرت آن ‏به‌خاطر دوام و استحکام بالای آن است.‏

4. زنجیر تیغ ماهی (‏Herringbone Chain‏)‏ ساختاری مسطح و شبیه به شکل تیغه ماهی دارد.

‎  ‎ ‎ ‎

5. زنجیر باکس (‏Box Chain‎‏)‏ که بیشتر به زنجیر ونیزی معروف است از اتصالاتی مربع شکل و به هم متصل ساخته شده و هم با ‏آویز هم بدون آویز از آن استفاده می‌کنند. نمونه‌های ظریف این زنجیر برای خانم‌ها و نمونه های پهن‌تر آن برای آقایان مناسب است‎.‎

  • انواع زنجیرهای طرح بافت ‏

این زنجیرها طرح هایی در هم پیچیده و کاملا مدرن و مطابق روز دارند و برای طرفداران مد و فشن بسیار مناسب میباشند.

1. زنجیر پاپکورن‎‏ (‏Popcorn Chain‎‏)‏ از یک زنجیر صاف ماری شکل که از به هم پیوستن اتصال هایی برجسته تشکیل شده اند و دلیل ‏نامگذاری این زنجیر نیز در کنار هم قرار گرفتن دانه های ریزی است که یادآور پاپ کورن می باشند‎.‎

2. زنجیر بیزانس (‏Byzantine Chain‏)‏ که گاهی با نام زنجیر اتریشی نیز شناخته می شود ساختاری در هم تنیده با الگویی پیچیده دارد که ‏منجر به ایجاد زنجیری به شکل لوله ای شده و طرح بیزانس نیز اشاره به سبک زیورآلات امپراطور  روم ‏شرقی دارد.

3. زنجیر طنابی (‏Rope Chain‏)‏ که ساختاری همانند طناب دارد و از دو رشته طناب به هم تابیده شده تشکیل شده است. این نوع از زنجیرها جزء زنجیرهای سنگین و محبوب و پر طرفدار در سراسر جهان هستند و معمولا با آویز از آنها استفاده میشود. ‏

‎ ‎ ‎ ‎

4. زنجیر توپی (‏Ball chain‏)‏ که از به هم پیوستن مهره‌ها یا گوی‌های گرد و دایره ای شکل تشکیل شده‌اند و با یک رشته زنجیر نازک ‏در فواصل کوتاه به هم متصل شده‌اند که ضخامت مهره‌ها ‏معمولا بین 1 تا 2 میلی‌متر است.‏ این زنجیرها مخصوصا در بین آقایان بسیار محبوب‌ هستند.

5. زنجیر اسپیگا (‏Spiga Chain‎‏)‏ که با نام زنجیر خوشه گندم نیز معروف است و از پیوندهایی به شکل بیضی تشکیل شده است که همگی در یک ‏جهت به هم تنیده شده و ظاهری مانند خوشه گندم دارند‎.‎ ظرافت و شیک‌ بودن این زنجیر، آن را بین خانم‌ها محبوب کرده و می‌توانید آن را به تنهایی یا با آویز مورد استفاده قرار دهید.

‎ ‎

 

در این بخش تلاش کردیم تا شما را با انواع مدل های زنجیر طلا و مشخصات و ویژگی های آنها آشنا کنیم. برای سفارش هر گونه زنجیر طلا با ضخامت مورد نظر میتوانید در بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *