تفاوت انگشتر و حلقه طلا

تفاوت انگشتر و حلقه طلا

تفاوت انگشتر و حلقه طلا

استفاده از انگشتر و حلقه از گذشته تا به امروز متداول بوده، اما آیا به این فکر کرده اید که تفاوت انگشتر و حلقه طلا در چیست؟ هر یک چه معنا و کاربردی دارند؟ و آیا میتوان آنها را به جای یکدیگر استفاده کرد؟

از قدیم تا به حال انگشتر و حلقه برای زینت دادن به دست خصوصا انگشتان مورد استفاده قرار میگرفتند و هر یک با توجه به مدل و جایگاه خود در انگشتان معنا و مفهومی خاص داشتند.

بسیاری از خانم‌ها و آقایان از انواع مدل‌های انگشتر و حلقه به صورت روزانه در منزل، محیط کار یا در مهمانی‌ها و مراسم مختلف استفاده می‌کنند اما برای افراد متاهل، حلقه معنا و مفهوم خاص تری دارد.

تعریف انگشتر و حلقه طلا

حلقه ها اغلب نوارهای فلزی باریکی هستند که در دوران مختلف با فلزات مختلف ساخته می شدند، برای مثال در یونان حلقه ها از جنس طلا و نقره ساخته میشدند که برای بانوان نشان دهنده تاهل و برای آقایان نشان دهنده موقعیت اجتماعی آنها بود.

انگشتر نوار فلزی باریک یا پهنی است که از فلزات مختلف با طرح هایی متفاوت ساخته می شود. بیشترین کاربرد انگشترها جنبه تزئینی آنها است، البته برخی از انگشترها سمبلیک و مخصوص گروه های خاصی هستند، و برخی به عنوان مهر و امضاء مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت انگشتر و حلقه طلا

1. حلقه ها معمولا ظریف تر و باریکتر از انگشترها هستند و عموما به سه صورت بدون سنگ یا نگین، تک نگین یا تک سنگ، و یک ردیف نگین جواهر ساده ساخته میشوند اما انگشترها دارای طرح هایی پیچیده تر و عموما پرنگین تر هستند.

2. معمولا انگشترهای طلا نسبت به حلقه ها اندازه‌ و وزن‌ بیشتر، طرح‌های متنوع و رنگ‌های مختلفی دارند.

3. با بردن نام حلقه به یاد حلقه ازدواج افتاده و آن را نماد ازدواج و تاهل میدانیم و با شنیدن نام انگشتر آن را زینتی برای انگشتان، گزینه ای برای هدیه، یا به شکل انگشتر نشان و نامزدی، گاهی هم میراث و یادگاری از گذشتگان.

4. معمولاً حلقه ها را در دست چپ و انگشت چهارم یا انگشت حلقه می اندازند، و انگشترها با توجه به سلیقه افراد در هر انگشت و هر دستی قابل انداختن هستند و محدودیتی در انداختن آنها نیست.

 

برای مشاهده انواع انگشتر طلا و انواع حلقه طلا بر روی لینک ها کلیک کنید.

انواع انگشتر و حلقه طلا

در زیر به تعدادی از انواع انگشتر و حلقه اشاره میکنیم:

• حلقه ساده که بیشتر با نام رینگ شناخته میشوند، گزینه ای مناسب برای استفاده به جای انگشتر هستند. این نوع از حلقه ها در میان بانوان و آقایان در هر سنی کاربرد دشاته و از زمان قدیم تا به حال به عنوان حلقه دوم برای ازدواج مورد استفاده قرار میگیرند.

• حلقه ازدواج معروف‎‌ترین نوع حلقهها است که توسط زوجین معمولا بصورت ست و شبیه به هم انتخاب می‌شوند و نماد عشق و علاقه و دوست داشتن زوجین به یکدیگر است. البته در برخی موارد هم حلقه‌ عروس دارای زرق و برق و تعداد نگین‌ بیشتری نسبت به حلقه داماد است.

برای آشنایی با انواع مدل های حلقه ازدواج بر روی لینک کلیک کنید. 

 

• انگشتر ساده همانگونه که از نامش نیز مشخص است هیچ نگینی نداشته و به طور کامل از طلا ساخته شده‌، و طرح هی گوناگونی دارد. انگشترهای ساده معمولا برای استفاده روزمره، شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و همچنین محیط کاری مناسب هستند.

• انگشتر نشان یا نامزدی برای نشان کردن دختر در مراسم نامزدی و یا بله برون استفاده می‌شود که به معنای گرفتن پاسخ مثبت از دختر خانم به درخواست ازدواج است.

همچنین بخوانید: انتخاب انگشتر طلا مناسب

 

سخن آخر

بطور خلاصه مهمترین تفاوت انگشتر و حلقه طلا اول در اندازه آنها است که انگشترها درشت‌تر و دارای زرق و برقی بیشتر از حلقه ها هستند و دوم در جایگاه آنها است که انگشترها را در هر انگشتی میتوان انداخت.

مهم‌ترین نکته در خرید انگشتر یا حلقه، آن است که چیزی انتخاب کنید که برایتان جذاب و مطابق با سلیقه تان باشد، و نکته مهم دیگر اینکه حتما متناسب و اندازه انگشتتان باشد زیرا اندازه خیلی کوچک و تنگ بر روی انگشت جا می اندازد و فرم زیبایی به انگشتتان نمیدهد و خیلی بزرگ یا گشاد نیز امکان افتادن از انگشت و گم شدن دارد.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *