تفاوت حلقه ازدواج با حلقه نامزدی

حلقه طلا ازدواج | حلقه طلا نامزدی | حلقه ازدواج طلا سفید | حلقه ازدواج طلا زرد | خرید حلقه ازدواج

تفاوت حلقه ازدواج با حلقه نامزدی

تفاوت حلقه ازدواج با حلقه نامزدی چیست؟ این سوالی است که زوجین جوان هنگام خرید با آن مواجه میشوند و از نطر بسیاری از مردم این دو تفاوتی با هم ندارند.

آنچه امروزه به عنوان حلقه های ست شناخته شده اند از قرن ۱۵ و ۱۶ رواج یافتند، که زوجین تلاش میکنند تا با حک کردن نام، تاریخ ازدواج و … برای خود یادبودی ماندگار و خاص را برای خود داشته باشند.

در تمامی دنیا بعد از اینکه طرفین همسر موردنظر خود را انتخاب کردند ابتدا اقدام به خرید حلقه نامزدی می کنند که به حلقه نشان نیز در بعضی جوامع شناخته می شود و پس از آن حلقه های ازدواج خریداری می شود. تاریخ نشان می دهد که رسم رد و بدل کردن حلقه از قرن دوم قبل از میلاد بعنوان نمادی از عشق و ازدواج وجود داشته است.

برای مشاهده انواع حلقه ازدواج میتوانید کلیک کنید.

تفاوت حلقه با انگشتر

قصد داریم در اینجا برای همیشه این مساله را حل کنیم که برخلاف تصور بیشتر  مردم انگشتر و حلقه یکی نیستند بلکه این دو کاملا با یکدیگر تفاوت دارند و به هیچ عنوان شبیه به هم نمی باشند.

  • حلقه ها غالبا ظریف تر  و ساده تر از انگشترها هستند.
  • اندازه حلقه ها نسبت به انگشترها کوچکتر است.
  • حلقه ها غالبا از یک رینگ ساده تشکیل شده اند و از طراحی های ساده و منحصر به فردی ساخته شده اند، امکان دارد  در ساخت حلقه ها هیچ نگینی به کار نرفته باشد و یا به صورت تک نگین باشد و یا از یک ردیف نگین ریز استفاده شده باشد. انگشترها هم معمولا پر زرق و برق تر و دارای نگین های بزرگ و درشت هستند.

برای مشاهده انواع حلقه طلا کلیک کنید.

حلقه طلا ازدواج | حلقه طلا نامزدی | حلقه ازدواج طلا سفید | حلقه ازدواج طلا زرد | خرید حلقه ازدواج

تفاوت حلقه ازدواج با حلقه نامزدی

برخی از زوجین در زمان انتخاب و خرید حلقه های خود بقدری دچار هیجان می شوند که ممکن است متوجه تفاوت بین حلقه نامزدی و ازدواج خود نشوند، و این در حالی است که حلقه ها با یکدیگر کاملا متفاوت هستند و این تفاوت تنها در چگونگی آنها نیست بلکه در شکل ظاهری آنها نیز میباشد.

  • حلقه نامزدی یا حلقه نشان توسط خانواده داماد برای مراسم عقد یا نامزدی خریداری می‌شود و مدل و شکل انگشتر نامزدی با توجه به سلیقه آن‌ها می باشد، اما حلقه ازدواج هدیه زوجین به همدیگر در روز عروسی است که با نظر و سلیقه یکدیگر انتخاب و خریداری میکنند.
  • تفاوت دیگر در شکل ظاهری حلقه ها است که غالبا حلقه های نامزدی زرق و برق زیادی دارند و دارای یک نگین یا جواهر کوچک هستند اما حلقه های ازدواج معمولا ساده تر و یک شکل انتخاب و تهیه می گردند، که البته این یک امر سلیقه ای و شخصی می باشد.
  • حلقه نامزدی از زمان خواستگاری تا روز ازدواج در دست چپ قرار میگیرد و پس از آن به دست راست انتقال می یابد و یا در صورت تمایل تنها برای مراسمی خاص مورد استفاده قرار می گیرد، اما حلقه ازدواج غالبا از روز ازدواج بطور دائم در انگشت چهارم دست چپ قرار میگیرد.
  • و اما مهمترین و اصلی ترین تفاوت حلقه نامزدی با حلقه ازدواج، تفاوت ماهیتی و ارزش معنوی آنها است که حلقه ازدواج نشان دهنده پیوند همیشگی عروس و داماد و نشانه عشق و وفاداری آنها به یکدیگر می باشد و بهمین دلیل به طور دائم بر دستان آنها باقی می‌ماند.

پلاتین و طلا از جمله فلزات زیبایی هستند که دارای عمری طولانی تر نسبت به دیگر فلزات می باشند اما مهمترین نکته ای که در اینجا وجود دارد زیبا ماندن حلقه است. پلاتین با آنکه در سراسر جهان به عنوان فلزی بسیار با ارزش شناخته می شود و نسبت به تمام فلزات پیدا شده کمترین واکنش‌پذیری را دارد اما قیمت بسیار بالای آن امکان انتخاب و خرید آنرا کمی مشکل میسازد.

طلا به دلیل زیبایی، درخشش و واکنش‌پذیری کمی که دارا می باشد، از گذشته دور تا به امروز متداول ترین فلز موجود در صنعت جواهرسازی است؛ و از آنجا که ماندگاری و دوام حلقه ها بسیار دارای اهمیت می باشد بنابراین بهترین فلز برای انتخاب  جهت تهیه حلقه، طلا میباشد زیرا نسبت به پلاتین نیز قیمت مناسبتری دارد.

انتخاب طرح و مدل و رنگ حلقه ها نیز امری کاملا شخصی و سلیقه ای است که باید با اتفاق نظر زوجین انجام شود اما در این میان آنچه در هنگام خرید حلقه باید به آن بسیار دقت و توجه کنید، انتخاب مدل و سبک حلقه ای است که دقیقا مورد علاقه همسر آینده شما است، زیرا حلقه ها قرار است نوعی هدیه و یادگار تعهد شما به یکدیگر باشد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *