تمیز کردن و نگهداری طلا

طلا و جواهرات | خرید طلا و جواهر | سفارش طلا و جواهر

تمیز کردن و نگهداری طلا

تمیز کردن و نگهداری طلا چگونه باید انجام شود؟ آیا نیازی به تمیز کردن طلا و جواهرات هست؟ چه باید و نبایدهایی را برای نگهداری و حفاظت از طلا باید رعایت کنیم؟ و …. اینها مواردی است که در این بخش درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

با وجود آنکه در سالهای اخیر زیورآلات ساخته شده از استیل و نقره توانسته اند تا محبوبیت زیادی کسب کنند اما بدون شک طلا بهترین و زیباترین فلزات است که هرگز در نظر مردم تکراری نمی‌شود.

اگر شما نیز جزء کسانی هستید که در صندوقچه خود چند قطعه طلا دارید، با رعایت نکات زیر میتوانید به ماندگاری بیشتر زیور‌آلات خود کمک کنید.

نکات مهم در هنگام استفاده روزانه از طلا

مصنوعات طلا و جواهر، اگر به خوبی نگهداری شوند تا سال‌ها ماندگاری دارند. در این میان عواملی نیز وجود دارند که در کیفیت آنها تاثیر می‌گذارند، که عبارتند از:

  • ضربه خوردن

به طور کلی، زیورآلات به دلیل ظرافت ذاتی بیشتر در معرض آسیب هایی مانند خراش، فرو رفتگی و … هستند. بنابراین سعی کنید در زمان انجام کارهای سخت و همچنین ورزش کردن از حلقه طلا، ساعت و دستبند طلا خود استفاده نکنید.

  • تاثیر کلر

کلر یکی از موادی است که موجب ضعیف شدن ساختار طلا و جواهرات شما می‌شود، پس بهتر است قبل از رفتن به استخر تمام زیورآلات خود از هر جنسی که هستند را در بیاورید.

  • پاک کننده ها

تمامی پاک کننده‌های خانگی، اسیدها و یا ساینده‌ها به طلا و جواهرات شما آسیب می‌رسانند. پس حتماً هنگام استفاده از  این مواد، از دستکش استفاده کنید و یا زیورآلات خود را قبل از استفاده از این مواد، کنار بگذارید.

  • مواد آرایشی

عطرها، انواع مواد آرایشی، لوسیون‌ها و مواردی از این قبیل به زیورآلات شما آسیب میرسانند خصوصا زیورآلاتی که دارای مروارید طبیعی هستند؛ پس قبل از استفاده از این موارد جواهرات خود را کنار بگذارید.

  • استحمام

استفاده از زیورآلات در زمان استحمام باعث بروز آسیب در طلا و جواهرات شما می‌شود، بهتر است قبل از رفتن به حمام، آنها را از خود جدا کنید.

برای تمیز کردن و نگهداری طلا چه کارهایی باید انجام دهیم؟

یکی از مهمترین عوامل در افزایش ماندگاری زیورآلات، تمیز کردن آنها است. زیورآلاتی که به طور مرتب استفاده می‌شوند خصوصا انواع گوشواره و گردنبند طلا در معرض روغن‌های پوستی، عرق، گرد و غبار، آرایش و … میباشند.

برای حفظ درخشش و ماندگاری بیشتر طلا و جواهرات خود، نکات زیر را رعایت کنید:

  • شستشوی مکرر با آب و صابون

اصل اول در تمیزکردن زیورآلات، خیس کردن آنها به مدت 3 ساعت میباشد. سپس با استفاده از برسی نرم به همراه صابون آنها را تمیز کرده، با آب سرد به طور کامل شسته و با یک پارچه خشک کنید.

  • استفاده از پارچه تمیزکننده عینک

برای خشک کردن و همچنین درخشش بهتر و بیشتر از حوله یا دستمال استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خراش بر روی طلا و جواهرات شما میشوند، اینکار را با پارچه های نرم و بدون پرز مانند پارچه های تمیزکننده عینک انجام دهید.

  • فواصل زمانی مناسب برای تمیز کردن 

تعادل در هر کاری لازم است، بنابراین از تمیز کردن بیش از حد طلا و جواهرات خود خودداری کنید. آنها را در صورت کثیف شدن و در فواصل زمانی مناسب تمیز کنید.

  • استفاده از الکل

الکل برای ضدعفونی کردن و تمیز کردن زیورآلات عالی است اما استفاده بیش از حد از این مواد بدلیل نوع ساختارش باعث ایجاد لایه ای کدر بر روی طلا شده و بافت آن را شکننده میکند.

بهتر است هر شش ماه یک بار طلاهای خود را بطور کامل تمیز کرده و آنها را از نظر آسیب‌های احتمالی بررسی کنید. همچنین با مراجعه به طلا فروشی های معتبر و استفاده از دستگاه های پردازش طلا، میتوانید جلا و درخشش اولیه را به طلای خود باز گردانید.

طلا و جواهرات | خرید طلا و جواهر | سفارش طلا و جواهر

همچنین در خصوص نگهداری و محافظت از طلا و جواهرات نیز باید بگوییم که تلاش کنید تا از جعبه های مناسب استفاده کنید، و برای جلوگیری از بروز خراش و آسیب طلاها را بطور جداگانه نگهداری نمایید.

با رعایت تمام نکات گفته شده، میتوانید تا سالها از طلا و جواهرات موردعلاقه خود استفاده کنید و در صورت تمایل به تعویض یا  خرید جواهرات جدید، می توانید به فروشگاه  اینترنتی مدرن گلد نیز سری بزنید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *