خرید آویز طلا مناسب

خرید آویز طلا مناسب

خرید آویز طلا مناسب

خرید آویز طلا مناسب که هم موردعلاقه و دلخواهتان باشد، هم با گردنبندتان تناسب داشته باشد و هم به فرم صورت و پوشش و استایلتان بیاید؛ به نظر کار مشکلی است. چه آویز طلایی تمام این ویژگی ها را دارد؟

همانگونه که میدانید این روزها لزوم خرید طلا بعنوان یک سرمایه گذاری مطمئن برای آینده بیش از پیش احساس میشود، اما با توجه به نوسان روزانه قیمت باید در هنگام خرید دقت کنیم تا دچار ضرر و دلزدگی از خرید خود نشویم.

در این بخش سعی داریم تا شما را با این نوع از مصنوعات طلا بیشتر آشنا کرده و نکات مهم و کاربردی در زمان انتخاب و خرید آویز طلا مناسب و موردنظرتان را در اختیارتان قرار دهیم.

آویز طلا چیست؟

آویز طلا را در اصطلاح عامیانه پلاک طلا نیز مینامند و منظور قطعه‌ ای کوچک ساخته شده از جنس طلا است که معمولا به گردنبند یا زنجیر طلا متصل شده و زیبایی آن را چند برابر میکند.

آویزهای طلا در اشکال متفاوتی طراحی و ساخته میشوند، از قدیمی ترین این اشکال آویز طلا با طرح حیوانات، آویز طلا با طرح قلب و از جدیدترین اشکال آویز طلا با نام اشخاص، و همچنین انواع آویز طلا فانتزی میباشد.

آویزهای طلا با جنس‌های مختلف مانند طلا، نقره، تیتانیوم، الماس، برلیان و… ساخته میشوند و انتخاب هر یک از آنها به سلیقه شخصی و بودجه‌ شما بستگی دارد.

 

آشنایی با انواع آویز طلا

آویز طلا از قدیم تا به حال یکی از بهترین و مناسب ترین هدایایی است که در مناسبت‌های مختلف میتوانید برای خود یا اطرافیان خریداری کنید، زیرا علاوه بر تنوع در طرح و رنگ، وزن و قیمت نیز دارند.

همانگونه که در بالا گفتیم آویزها اشکال متنوع و متفاوتی دارند، حتی ممکن است یک طرح در چند شکل مختلف طراحی و ساخته شود. در این بخش به چند نوع مهم از این اشکال در آویزها اشاره میکنیم:

  • آویز طلا لاکت: 

لاکت نوعی از آویز طلا محفظه دار میباشد که شکلی خاص دارد، شکل قدیمی این آویزها بصورت یک قلب است که در کنار آن یک برش یا برآمدگی وجود دارد و فشردن آن قلب باز شده و میتوانید تصویر یا متن موردعلاقه خود را درون آن قرار دهید.

این آویزها دارای زیبایی و جذابیتی چشم‌گیر و فوق‌العاده هستند، و به راحتی با انواع پوشش ها ست میشوند اما بیشتر برای استفاده روزانه و مراسم غیررسمی مناسب میباشند.

  • آویز طلا سکه‌ای یا توکن: 

همانطور که از نام این آویز مشخص است شکل ظاهری آن به صورت سکه‌هایی ساده یا نقش دار است. این آویز‌ها را باید با گردنبندهایی خاص و جذاب ست کنید که با یکدیگر متناسب باشند و معمولا برای مناسبت های غیررسمی مناسب هستند.

  • آویز طلا فانتزی: 

این روزها استفاده از این مدل آویزها خصوصا در بین بانوان نوجوان و جوان بسیار رواج یافته است، استفاده از اشکال فانتزی و خاص و همچنین اشیاء خاص باعث محبوبیت این آویزها شده است.

برای مثال آویز طلا کیف و یا آویز طلا قفل که هر یک میتواند زیبایی ظاهر شما را چند برابر کنند.

  • آویز طلا جواهر: 

در این مدل از آویز‌ها از انواع سنگ‌های قیمتی یا نگین ها برای زیبایی و جذابیت بیشتر آنها استفاده میشود و معمولا نسبت به سایر آویزها قیمت بیشتری خواهند داشت. این آویزها بدلیل وجود سنگ و تراش آن معمولا ظرافت خاصی در ساخت دارند.

البته این روزها بسیاری از برندهای معتبر دنیای مد مانند کارتیر، تیفانی و … نیز اقدام به ساخت زیورآلات کرده اند که برای مشاهده نمونه ای از آنها میتوانید روی لینک های آویز طلا کیف تیفانی، آویز طلا ورساچه و آویز طلا گوچی کلیک نمایید.

 

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید آویز طلا مناسب

همانگونه که میدانید خرید طلا از هر نوع و مدل، در درجه اول به سلیقه شخصی و علاقه شما بستگی دارد و پس از آن به بودجه و هزینه ای که برای آن در نظر گرفته اید. در زیر به نکات اصلی و کلیدی مهم دیگر در زمینه خرید آویز طلا مناسب اشاره میکنیم.

– در هنگام خرید آویز طلا حتما نوع گردنبند خود را در نظر داشته باشید، برای آویزهای سنگین گردنبندهای ضخیم و محکم مناسب تر هستند زیرا بخوبی میتوانند وزن آویز را تحمل کرده و پاره نشوند.

– در زمان خرید آویز طلا حتما به کیفیت کالا و اصل بودن جنس طلای آن دقت کنید‌، عیار مورد استفاده در طلاها معمولا 18 میباشد سعی کنید این عدد را بر روی آویز ببینید.

– آویز موردنظر خود را متناسب با موقعیت، انتخاب کنید. آویز طلاهای بزرگ مانند آویز طلا زنانه فیوژن برای مراسم رسمی و تشریفاتی، و آویز طلاهای کوچک مانند آویز طلا دایموند برای مراسم غیر رسمی و روزانه مناسب تر میباشند.

– معمولا اتصال آویز به گردنبند از طریق یک حلقه بسته میباشد، اما اگر آویز شما در این قسمت حالت قفلی داشت، از محکم بودن قفل اطمینان حاصل کنید تا از گردنبند جدا نشود.

– اگر آویز شما سفارشی و یا دارای سنگ‌های قیمتی و جواهر است، مسلما باید قیمت بالاتری هم بپردازید. پس در هنگام خرید آویز طلا جواهر حتما از محکم بودن سنگ‌ها اطمینان حاصل کنید تا خیلی زود از آویز جدا نشوند.

– همانطور که میدانید محصولات طلا معمولا به رنگ زرد، سفید و رزگلد موجود هستند پس علاوه بر سلیقه شخصی در زمان خرید آویز طلا به رنگ پوست و رنگ لباس های خود نیز دقت کنید.

– قیمت آویز طلا با توجه به نوع ساخت، جنس، کیفیت ساخت و… متفاوت میباشد پس در زمان خرید این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید.

 

ما در مجموعه مدرن گلد تلاش کرده ایم تا برای سهولت شما، بهترین آویزهای طلا را طراحی و بسازیم. فقط کافیست برای اطلاع از مشخصات و بررسی هر یک بر روی لینک ها کلیک کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *