ست کردن طلا و جواهرات با پوشش

طلا و جواهرات مناسب | طلا و جواهرات مناسب با لباس | انتخاب طلا و جواهرات مناسب | خرید طلا و جواهرات

ست کردن طلا و جواهرات با پوشش

ست کردن طلا و جواهرات با پوشش یکی از دغدغه های اصلی این روزهای بانوان و دختران جوان است، زیرا این کار باعث بهتر و زیباتر دیده شدن تیپ و استایل آنها میشود.

تنها داشتن طلا و جواهرات گران قیمت مهم نیست بلکه نحوه استفاده از آنها و چگونگی به وجود آوردن یک استایل خاص بسیار مهمتر است. در این بخش همراه ما باشید تا اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهیم.

چگونگی ست کردن طلا و جواهرات با پوشش

حتما شما هم بارها مشاهده کرده اید که برخی افراد می‌توانند با یک پوشش ساده و مینیمال و تنها با استفاده از یک گردنبند خاص، استایلی شیک و جذاب بوجود آورند، حال آنکه برخی دیگر با پوشاک و زیورآلات برند نیز نمیتوانند درخششی در خود ایجاد کنند.

۱- انتخاب طلا و جواهرات بر اساس موقعیت 

انتخاب طلا و جواهرات باید کاملا متناسب با مجلسی باشد که در آن حضور دارید. قبل  از انتخاب هر نوع زیورآلات باید از خود سوال کنید که این زینت انتخاب شده قرار است در کجا مورد استفاده قرار بگیرد؟ برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله طلا و جواهرات مناسب هر موقعیت مراجعه کنید.

برای محل کار باید از زیورآلات ساده و بدون زرق و برق استفاده شود زیرا نباید نظر دیگران را به خود جلب کنند.

برای دورهمی با دوستان می‌توانید از زیورآلات شاد و رنگی استفاده کنید.

و برای مجالس شبانه و مهمانی‌های رسمی خوب است طلا و جواهراتی که سنگ‌های قیمتی دارند را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید.

در این خصوص انواع آویز طلا گزینه بسیار مناسبی میباشند زیرا بخوبی میتوانند در هر موقعیتی همراه خوبی برای شما باشند.

۲- انتخاب طلا و جواهرات بر اساس سبک لباس

زیورآلاتی که هر فرد دارد شامل موارد مختلفی مانند انواع دستبند، گردنبند و گوشواره، ساعت، انگشتر و حتی پابندها می باشد. اینکه فرد به خوبی آگاه باشد به اینکه چه زیورآلاتی دارد و رنگ و جنس و شکل آنها را به درستی بشناسد و به خاطر داشته باشد، کمک می‌کند تا برای استفاده از هر کدام انتخاب درست و شایسته داشته باشد.

مصنوعات طلا و جواهرات در اندازه‌ها، شکل‌ها، رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و آنچه دارای اهمیت بسیار است، این است که حتما لباس انتخابیِ شما متناسب با تیپ و استایلتان باشد. بدون تردید با شلوار جین و تی‌شرت و صندل نباید از جواهرات پر نگین و پر زرق و برق استفاده کرد.

پیشنهاد ما این است که در زمان‌هایی که نمی‌توانید تشخیص دهید چه مدل طلایی را با لباس‌های جدید خود ست کنید، سراغ گوشواره‌های میخی و ساده بروید. این مدل گوشواره تقریبا با همه‌ی لباس‌ها و هر تیپ و استایلی ست می‌شود و انتخاب هوشمندانه‌ای است.

۳- انتخاب طلا و جواهرات بر اساس طرح لباس

وقتی قرار است لباسی که رنگ و طرح‌های زیادی دارد را به عنوان پوشش برای خود انتخاب کنیم، بهتر است سراغ زیورآلات بسیار ساده و ظریف برویم. زیرا اگر زیورآلات هم طرح شلوغ و رنگی داشته باشد، جاذبه بصری تیپ ما را از بین خواهد برد.

بین طرح و رنگ لباس و طرح و رنگ طلا و زیورآلات رابطه معکوس وجود دارد. وقتی لباس ساده است، باید سراغ طلاهایی برویم که جلوه‌گر هستند؛ و برعکس، وقتی لباس شلوغ و پر از رنگ و طرح است سراغ طلاهای بسیار ساده و تک‌رنگ برویم، به همین سادگی.

باید این را به خاطر داشت که از طلا و جواهرات برای «تکمیل» تیپ و استایل استفاده می‌شود بنابراین، زیورآلات را نباید به رقیبی برای لباس‌های خود بدل کرد. اگر لباس ها دارای گلدوزی و سنگ‌دوزی هستند، پیشنهاد می شود از گردنبند استفاده نشود و فقط به یک گوشواره طلا ساده بسنده کنید.

اگر برای زیبایی تیپ خود به جواهرات نیاز است، حتما به رنگ‌ها و طرح‌ها توجه ویژه‌ای باید شود. به طور مثال، اگر پیراهن مجلسی تماما مشکی و کاملا ساده است و کفش‌هایتان قرمز، بهتر است سراغ جواهرات قرمز رنگ بروید. هرگز با لباس‌های مثلا پلنگی، گردنبند طلا بزرگ و سنگین استفاده نکنید.

۴- ترکیب مدل‌های مختلف طلا و جواهرات با هم

در گذشته استفاده از طلا و نقره و مس با هم موجب می شد تا دیگران فرد را مورد تمسخر قرار دهند و او را فردی بد سلیقه بدانند که چیزی از مد روز نمی داند . اما امروزه ست کردن متریال‌های مختلف زیورآلات با هم به یک هنر پسندیده و جذاب تبدیل شده است.

بنابراین، اگر زیورآلاتی از جنس‌های مختلف دارید، توصیه می کنیم خلاقیت به خرج دهید و با ترکیب آنها جلوه ای خاص و زیبا به استایل خود ببخشید.

علاوه بر متریال، می‌توانید از سایزها، شکل‌ها، طرح‌ها یا بافت‌های متنوع زیورآلات نیز برای ست کردن در کنار هم کمک بگیرید. مثلا یک دستبند طلای باریک و ظریف را با دستبند دیگری از چرم و طلا که پهن است، با یکدیگر استفاده کنید. یا گردنبندهای خود را به صورت کوتاه و بلند ببندید.

حتی می‌توانید از چندین انگشتر در یک انگشت هم استفاده کنید. برای این منظور کافیست حلقه‌های بسیار ظریف را در کنار انگشترهای آویزدار یا انگشترهایی که کمی پهن‌تر هستند استفاده کنید.

۵- انتخاب گردنبند طلا با توجه به شکل یقه لباس

گردنبند طلا باید حتما متناسب با یقه لباس باشد. هدف از آویزان کردن گردنبند، افزودن بر زیبایی تیپ و لباس است. بنابراین گردنبندی انتخاب کنید که در زیر یقه لباس به خوبی دیده شود و با طرح و فرم یقه، هیچ تداخلی نداشته باشد. البته از گردنبند می‌توان برای تغییر خط نگاه دیگران هم بهره گرفت.

اگر لباس با یقه هفتِ باز پوشیده‌اید، گردنبند بلند با آویز بلند انتخاب مناسبتری می باشد. البته باید توجه داشته باشید که گردنبند در بالای یقه قرار بگیرد و آویز آن در زیر هفتِ یقه پنهان نشود. برای لباس‌هایی که یقه دکلته دارند بهتر است سراغ گردنبندی بروید که کوتاه و پر زرق و برق است. گردنبندهای چند لایه برای لباس‌های یقه گرد مناسب هستند.

۶- ایجاد نقطه کانونی در لباس‌

اگر جزء آن دسته از بانوان و دخترانی هستید که دوست دارید گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر طلا را همیشه و با هم استفاده کنید، بهتر است برای استفاده از همه آنها یک نظم و ایده‌ای هم در ذهن داشته باشید.

مهم است یکی از این زیورآلات را به عنوان مرکز اصلی توجه در نظر بگیرید (بر اساس تیپ و استایلی که دارید) و طرح و شکل موردنظرتان را روی آن پیاده‌ساری کنید؛ باید حواستان باشد که زیورآلات شما حتما ساده‌ و بدون طرح و شکل باشد تا طلای اصلی بهتر دیده شود.

به طور مثال، اگر زیوری که دوست دارید بیشتر از بقیه دیده شود، گوشواره طلا است، آن را بزرگ و رنگی یا طرح‌دار انتخاب کنید و باقی زیورالات بسیار ساده و ظریف باشد تا گوشواره بیشتر از بقیه موارد دیده شود و جلب توجه کند. اگر گردنبند مرکز اصلی است، بهتر است از یک گوشواره میخی ساده، انگشتر بسیار ظریف و دستبند طلا بسیار نازک استفاده کنید.

دستبند طلا و ساعت هم می‌توانند مرکز اصلی زیورآلاتتان باشند، برای این منظور نباید از گردنبند یا گوشواره طلایی که جلب توجه می‌کنند استفاده کنید.

۷- استفاده از رنگ‌های مختلف برای ست کردن طلا با لباس‌

از زمانی که باید همه چیز از لباس و کفش و کیف گرفته تا اکسسوری‌ها، یک رنگ و یک شکل باشند خیلی وقت است گذشته و در حال حاضر بهتر است برای ست کردن لباس و اکسسوری‌های خود از رنگ‌های متنوع استفاده کنید. مثلا می‌توانید از توازن رنگ‌های متضاد یا رنگ‌های مکمل برای تکمیل تیپ خود کمک بگیرید.

 

کلام آخر

در اینجا نکته‌های کلی در مورد ست کردن طلا و جواهرات با پوشش را برایتان نوشتیم. اگر می‌خواهید زیورآلات طلا با طراحی‌های خاص و چشم‌نواز خریداری کنید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گالری مدرن گلد به آدرس زیر مراجعه کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *