سرویس طلا و نیم ست طلا

سرویس طلا و نیم ست طلا

سرویس طلا و نیم ست طلا

با آگاهی از تفاوت های موجود بین سرویس طلا و نیم ست طلا بهتر می‌توانید در مورد انتخاب و خرید زلای موردنظر خود، راحت‌تر تصمیم بگیرید.

با توجه به آنکه خرید طلا برای خانم‌ها همیشه هیجان‌انگیز است، با وجود طرح‌های متنوع انواع طلا و جواهرات با قیمت های مختلف گاهی همین تنوع بسیار، تصمیم گیری را برای انتخاب و خرید سخت میکند.

تعریف سرویس طلا و نیم ست طلا

سرویس و نیم ست طلا، به آن دسته از طلاها گفته می‌شود که به صورت مجموعه هستند و اجزای موجود در این مجموعه‌ها همگی دارای یک شباهت ظاهری هستند و دیگر نیازی به دغدغه ای برای هماهنگی میان اجزای زینتی وجود ندارد.

اصولاً این مجموعه‌ها به صورت یک جا فروخته می‌شوند و شما نمی‌توانید آنها را به صورت تکی بخرید. همچنین نمی‌توانید آیتم‌های مختلف در سرویس‌های مختلف با هم ترکیب کنید.

با وجود آن که هر دوی این آیتم‌ها بصورت مجموعه هستند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند و نمی‌توان آنها را به جای هم استفاده کرد. در ادامه بیشتر در مورد تفاوت ست و نیم ست طلا توضیح خواهیم داد.

برای مشاهده انواع سرویس طلا مدرن گلد  رو لینک کلیک کنید.

تفاوت سرویس طلا با نیم ست طلا

  • تفاوت در میان آیتم‌های موجود

همان گونه که از نامش نیز پیداست، سرویس طلا مجموعه‌ ای کامل از زیورآلات طلا میباشد که همگی از روی طرحی مشابه ساخته شده‌اند. اجزای سرویس های طلا معمولا گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر است.

البته این کامل‌ترین نوع سرویس طلاست و ممکن است بعضی سرویس‌ها در مجموعه خود یا انگشتر و یا دستبند را نداشته باشند. به طور کلی گردنبند و گوشواره دو جز اصلی و یک دستبند یا انگشتر جز فرعی در سرویس طلا هستند.

به طور معمول نیم ست‌ها مجموعه کوچکتری نسبت به سرویس ها هستند که بیشتر از دو یا نهایتا سه جزء تشکیل شده اند که در بسیاری از موارد بیشتر شامل گوشواره و گردنبند هستند. اما در بعضی از موارد گردنبند و دستبند یا گوشواره و دستبند و یا حتی دستبند و انگشتر نیز تشکیل شده اند.

این به سلیقه‌ و کاربری شما بستگی دارد که کدامیک را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قرار است از نیم ست خود در مواقعی استفاده کنید که گردن یا گوش‌های شما دیده نمی‌شوند، می‌توانید نیم ست‌های شامل انگشتر و دستبند را انتخاب کنید.

 

  • تفاوت از لحاظ شکل ظاهری

اصلی‌ترین تفاوت ست و نیم ست طلا در شکل گردنبندهای آنها است که گردنبند ها در ست طلا، اندازه بزرگتری دارند و به صورت یک سره یعنی آویز در داخل خود گردنبند وجود دارد.

اما گردنبند در نیم ست ها بیشتر به صورت پلاک و زنجیر است که بنا به سلیقه و علاقه خود میتوانید زنجیر را ضخیم یا باریک انتخاب کنید. البته بطور معمول نیم ست ها فاقد زنجیر میباشند و باید به وصرت جداگانه آن را خریداری کنید. 

همچنین سرویس طلا معمولا با سنگ‌ها و نگین‌های اصل و مرغوب تزئین میشوند و به همین دلیل بیشتر برای مراسم خاص و تشریفاتی مورد استفاده قرار می گیرند اما نیم ست‌ها معمولاً طراحی ساده و راحت‌تری دارند و برای استفاده روزمره نیز مناسب هستند و در اصطلاح دخترانه تر هستند. 

سرویس های طلا بیشتر از مدل های سنتی و کلاسیک بهره میبرد و نیم ست های طلا بیشتر از طرح های فانتزی.

همچنین از آنجا که در طراحی سرویس‌های طلا از قفل‌های ویژه‌تر و محکم‌تری استفاده شده است نسبت به نیم ست ها امنیت بیشتری داشته و سنگین تر نیز میباشند.

  • تفاوت در نوع طلا و سایر تزئینات

رنگ طلا کاملا به سلیقه و لاقه شخصی شما مربوط است اما با این حال در حال حاض نیم ست‌های موجود در بازار بیشتر از طلای زرد یا رزگلد میباشند و سرویس های طلا از طلای سفید.

البته برای داشتن استایلی متفاوت می‌توانید از ست و نیم ‌ست‌ها در کنار یکدیگر و به صورت ترکیبی از طلای زرد و سفید استفاده کنید.

 

  • تفاوت از لحاظ قیمت

یکی از مهمترین تفاوت های ست و نیم ست طلا در قیمت آنها است، و طبیعی است که ست ها به دلیل تعداد بیشتر اجزا وزن و قیمت بیشتری نسبت به نیم ست ها داشته باشند.

اما این یک قانون همیشگی نیست و گاهی بعضی از نیم ست‌ها قیمتشان از سرویس های طلا نیز بیشتر می‌شوند.

این نکته را بخاطر داشته باشید که معمولاً افرادی به دنبال خرید نیم ست طلا هستند که دوست دارند علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی‌های یک طلا، خریدی مقرون‌ به‌ صرفه‌نیز داشته باشند.

مسئله دیگر در همین زمینه کارمزد ست و نیم ست طلا میباشد که عموماً در ساخت سرویس طلا، از انواع سنگ و نگین استفاده می‌شود و همین موضوع کارمزد آنها را افزایش می‌دهد.

  • تفاوت در کاربرد و استفاده

تفاوت ست و نیم ست طلا در نحوه استفاده آنها میباشد که از آنجا که سرویس های طلا سنگین تر و قیمتی تر میباشند برای موقعیت های رسمی و مراسم و مجالس تشریفاتی مناسب هستند. سرویس طلا مانند یک دستبند نیست که بتوانید از آن به صورت روزانه و یا برای حضور در یک جمع کوچک دوستانه یا خانوادگی استفاده کنید.

اما نیم ست های طلا چون کم تعداد تر و ساده تر هستند، برای موقعیت های روزانه و محافل غیر رسمی و صمیمی مناسب تر هستند.

  • تفاوت در مصرف کنندگان 

از آنجا که سرویس‌ها، ظاهری تجملی‌تر و رسمی تر دارند، بیشتر توسط زنان سن بالاتر و متاهل استفاده می شوند و نیم ست‌ها بیشتر به توسط دختران مجرد و نوجوان مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حال این یک قانون کلی نیست و افراد با توجه به سلیقه و علاقه خود میتوانند از هر دو نوع با هر رده سنی و در هر موقعیتی استفاده نمایند.

برای مشاهده انواع نیم ست طلا گالری مدرن گلد بر روی لینک کلیک کنید.

حال با توجه به مطالب بالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بین سرویس طلا و نیم ست کدامیک برای استفاده بهتر است؟ باید بگوییم که حقیقت این است که هیچ کدام بهتر یا بدتر نیستند و انتخاب هر یک کاملا به میزان بودجه و سلیقه شما ارتباط دارد. 

از گذشته تا به حال برای عروس سرویس طلا خریداری میشده است اما میتوانید از یک نیم ست طلای شیک و زیبا نیز استفاده کنید. بطور کلی نیم‌ست‌ها برای استفاده روزانه بسیار مناسب تر هستند. 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *