طرح بینهایت در ساخت طلا و جواهرات

طرح بینهایت در ساخت طلا و جواهرات

طرح بینهایت در ساخت طلا و جواهرات

طرح بینهایت در ساخت طلا و جواهرات از جمله طرح هایی است که از گذشته تا به امروز بسیار پرطرفدار بوده است و با تمام سادگی خود، بیانگر مفهوم بسیار ارزشمند بی حد و حصر بودن و جاودانگی است.

از آنجا که هر چیزی که فراتر از مقدار باشد و نتوان آن را شمرد را بی‌نهایت می‌نامند، زوج ها برای نشان دادن عشق و دوست داشتن بی‌حد خود از این طرح در حلقه‌ ازدواجشان استفاده میکنند و دیگر افراد از دستبند، آویز یا انگشتر طلا با طرح بی‌نهایت بهره میگیرند.

همچنین بخوانید: طرح گل در ساخت طلا و جواهرات

تاریخچه استفاده از طرح بینهایت 

ما با این نماد در ریاضی آشنا شده‌ایم، اما امروزه این نماد وارد حوزه مد و فشن شده و بیانگر تمامیت هر چیز است.

نماد بینهایت یک سمبل جدید و امروزی نیست بلکه در دوره‌های مختلف تاریخی و در فرهنگ‌های مختلف، بیانگر مفاهیم متفاوتی بوده است.

به طور مثال در هندوستان به معنای “برابری زن و مرد” و “کمال”، در یونان باستان نمادی برای بی پایانی یا بی آغازی و همچنین بیان کننده تمامیت و کمال است.

رومیان باستان این نماد را بر روی زیورآلات طلا و نقره خود استفاده می‌کردند و آن را نشان از موفقیت و شایستگی میدانستند.

در مصر باستان، نماد بی نهایت تصویر ماری در حال خوردن دم خود به معنای چرخه­ مستمر مرگ و زندگی و تولد دوباره است، در میان یهودیان هشت وارونه بیانگر چرخه‌ بی‌پایان زندگی و جهان است.

مسیحیان معتقدند که نماد بی‌نهایت فرد را از چشم بد، شیطان و نیروهای اهریمنی حفظ می‌کند.

در چین، هشت معکوس جزء اساس جهان به‌شمار می‌آمد و انگشتر با طرح بی‌نهایت به معنای ابدیت و قدرت بود که فرماندهان، امپراطورها و افراد عالی‌رتبه از آن استفاده می‌کردند.

امروزه این نماد برای بیان قدرت نامحدود عشق، ثروت و جاودانگی ابدی به کار می رود.

 

طرح بینهایت در ساخت طلا و جواهرات

بی نهایت عدد نامعلومی است که ابتدا و انتهای آن مشخص نیست، عددی غیر قابل شمارش که هیچ عددی بالاتر از آن نیست. بنابراین با توجه به معنای عمیق و قدرتمند این نماد، طلا و جواهرات با طرح بی نهایت هدیه ای عالی و ارزشمند برای هر کسی به شمار می آیند.

طلا و جواهراتی که با این نماد ساخته می‌شوند عمدتا ساده، ظریف و در عین حال بسیار شیک و جذاب هستند.

محبوب‌ ترین مدل های طلا و جواهرات ساخته شده با این طرح عبارتند از:

البته هر یک از مدل های طلا و جواهر را میتوان با این طرح زیبا ساخت مانند گوشواره، پابند، نیم ست و ….

طرح بی نهایت بر روی حلقه 

حلقه ازدواج با طرح بی‌نهایت، نمادی برای پیوند ابدی و اتحاد میان زوجین است. حال اگر بر روی این حلقه از نگین و سنگ‌های قیمتی نیز استفاده شود، ارزش آن چندین برابر می‌شود بخصوص اگر سنگ نماد ماه تولد باشد.

 

طرح  بی نهایت بر روی گردنبند 
گردنبند طلا با طرح بی‌نهایت نمادی از عشق بی‌پایان، با طرح صلیب و بی نهایت نمادی از عشق رمانتیک و وفاداری و همچنین اعتقاد راسخ فرد به خداوند، و با طرح اسم زوج‌ها یک زیورآلات کاملا شخصی و نماد پیمان ناگسستنی آن دو نفر است. 

 

کلام آخر

در این بخش تلاش کردیم تا شما را با محبوب ترین و پر طرفدارترین طرح های طلا و جواهر یعنی نماد بی نهایت آشنا سازیم. همانطور که مشاهده کردید با توجه به معنا و مفهوم این طرح می‌توانید هدیه ای ماندگار و ارزشمند به عزیزان خود تقدیم کنید.

همچنین میتوانید از طریق بخش تماس با ما گالری مدرن گلد، زیورآلات موردعلاقه خود را با این طرح بی نظیر در ابعاد و وزن و رنگ سفارش داده و در مدتی کوتاه تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *