طرح گل در ساخت طلا و جواهرات

طرح گل در ساخت طلا و جواهرات

طرح گل در ساخت طلا و جواهرات

طرح گل در ساخت طلا و جواهرات از محبوب‌ترین و همچنین قدیمی ترین طرح‌ها است که توسط بسیاری از طراحان و برندهای معروف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از طرح گل اولین بار در دهه ۱۸۳۰ میلادی و با هدف نشان دادن دوستی، عشق و ازدواج شکل گرفت. در ساخت طلا و جواهرات بیشتر از طرح گل‌های بنفشه، رز و آفتابگردان استفاده می‌شود.

تاریخچه استفاده از طرح گل در ساخت طلا 

یونانی‌ها اولین کسانی بودند که برای گل‌های مختلف معانی مشخصی تعریف کرده و در زندگی از آنها استفاده کردند. پس از آن رومی‌ها و دیگر مردم جهان از نماد گل در ساخت زیورآلات بهره بردند.

جالب است بدانید که بیشتر کشورهای جهان یک گل ملی دارند که بر اساس مذهب، تاریخ، اسطوره‌ها و خصوصیات فرهنگی مردم آن کشور و خاستگاه و کثرت آن گل انتخاب می‌شود. گل رز در کشورهای آمریکا، انگلستان، ایتالیا، ایران، رومانی، عراق، عربستان سعودی، مراکش، لوکزامبورگ، بلغارستان به عنوان گل ملی انتخاب شده‌است.

معنای هر گل‌ با توجه به فرهنگ و ارزش مردم آن کشور متفاوت است اما در کل دنیا گل رز به معنای عشق و زیبایی است، که در دوره رنسانس سمبل شهادت و عشق آسمانی بود و بعدها به عنوان نماد آرامش، صلح و نعمت شناخته شد و امروزه هم به معنای عشق و محبت است.

چهار گل نیلوفر آبی، سرو ناز، گل محمدی و لاله گل‌های ملی ایران هستند.

طرح گل در ساخت طلا و جواهرات

از گذشته تا به امروز گل‌ها با عشق پیوند خورده‌اند و از نماد گل در جواهرات برای نشان دادن احساسات استفاده میشود. هر گل معنای متفاوتی دارد و از آنها در ساخت گردن آویز، گوشواره و یا دستبند میتوان بهره برد.

  • گل رز در جواهرات

گل رز را گل عشاق مینامند زیرا نماد عشق و دوستی در همه دنیاست. همین موضوع الهام‌بخش طراحان جواهر بود برای ساخت انواع آویز طلا و گوشواره گل رز.

برای مشاهده انگشتر طلا گل  میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

 

  • گل میخک در جواهرات

این گل نمادی از دوستی، عشق خالص، خوش شانسی، راستگویی و صداقت، زیبایی و همچنین غیر قابل پیش بینی بودن است که بیشتر برای ساخت نیم ست ها از آن استفاده میشود.

برای مشاهده گوشواره طلا گل میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

 

  • گل ارکیده در جواهرات

ارکیده را نمادی از عشق و زیبایی، فروتنی، احترام، تحسین و وفاداری، شادی و شروع دوباره میدانند و از آن در ساخت انواه زیورآلات استفاده میکنند.

برای مشاهده دستبند طلا گل میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.
  • گل سوسن در جواهرات

گل سوسن را نمادی از پاکی و بی گناهی، نشان دادن اعتقادات و فروتنی فرد، شادمانی، قلب پاک و دوست داشتنی بودن میدانند.

برای مشاهده گردنبند طلا طرح گل میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

 

  • گل لاله در جواهرات

از آنجا که گل لاله دارای رنگ‌هایی زیبا است هر کدام معنای مخصوص به خود را دارند.

لاله قرمز نمادی از عشق جاودانه و بی‌پایان و اشاره به خون فرهاد دارد، که وقتی از عشق شیرین جان داد از هر قطره خون عاشق، یک لاله قرمز صحرایی رویید.

لاله سفید نمادی از بخشش و گذشت، لاله زرد نمادی از تفکرات شاد و مثبت، و لاله بنفش نماد وفاداری همیشگی میباشد.

برای مشاهده نیم ست طلا گل سرخ میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

کلام آخر

همانگونه که مشاهده کردید از طرح گل در ساخت انواع طلا و جواهرات، در شکل‌های مختلف میتوان استفاده کرد؛ از طرح های گل‌ ساده گرفته تا گل هایی با سنگ‌های قیمتی.

اگر شما نیز علاقمند هستید تا زیورآلاتی خاص و منحصر بفرد از طرح یک گل داشته باشید، کافیست طرح موردنظر خود را برای ما از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی ارسال کنید و در بازه زمانی کوتاهی آن را در همان اندازه با رنگ و وزن دلخواه خود تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *