طلا و جواهرات طرح حیوانات

طلا و جواهرات طرح حیوانات

طلا و جواهرات طرح حیوانات

طلا و جواهرات طرح حیوانات و نمادین بودن آنها در فرهنگ های مختلف، از زمان های گذشته تا کنون مورد توجه هستند. از زمان تمدن مصر باستان تا طراحی های آرت دکو، شاهد دوره های مختلف از طراحی ها و ارائه مجموعه های خاص و مورد علاقه از این سمبل ها و مواد اولیه از بدن حیوانات در تاریخ طراحی طلا و جواهر هستیم.

در برخی فرهنگ ها بنا بر اعتقاداتی که دارند، داستان هایی از نمادگرایی حیوانات نقل شده است که هر حیوانی را به شکل نمادین به ماه تولد افراد نسبت می دهند. تمامی این باورها باعث علاقمندی انسان ها به سفارش نمادهایی از حیوانات به شکل طلا و جواهر شدند که به طرز بسیار استادانه ای ساخته شده اند.

 

انواع طلا و جواهرات طرح حیوانات

از طرح حیوانات در ساخت زیورآلاتی مانند دستبند طلا، گردنبند طلا، انگشتر طلا، پابند طلا استفاده میشود که در تمام جهان دارای معنی و مفهوم مشترکی هستند و البته تعدادی از آنها در ایران دارای معانی خاص میباشند.

برای مشاهده انواع آویز طلا طرح حیوانات میتوانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

1. طرح ببر 

ببر نماد آرامش به همراه قدرت است و همچنین می تواند نماد غرور و اعتماد به نفس و قدرتی همراه با آرامش باشد، شجاعت و قدرت و آرامش و تعصب از اصلی ترین ویژگی ببرها است که زیبایی را همراه با شیطنت خاص گربه سانان بهمراه دارند.

افرادی که از این نماد در زیورآلات خود استفاده میکنند، این خصوصیات را کم و بیش دارا میباشند.

برای مشاهده دستبند طلا النگویی طرح ببر و آویز طلا ببر میتوانید بر روی لینک ها کلیک کنید.

2. طرح روباه 

همیشه در روایت ها و داستان ها روباه سمبل حیله گری است، و معنای مشترک آن در همه قومیت ها زیرکی است. روباه  همچنین به تفکر سریع و شخصیت استراتژیک معروف است.

بدین ترتیب میتوان اینگونه برداشت کرد که افرادی که از این طرح در زیورآلات خود استفاده میکنند، میخواهند خود را زیرک و باهوش نشان دهند.

برای مشاهده آویز طلا روبی بر روی لینک کلیک کنید.

3. طرح عقرب 

عقرب را می توان نماد مرگ، کنترل قلمرو، مراقبت و حالت دفاعی دانست که بیشتر افراد درون گرا و کم حرف از این نماد استفاده می کنند که دوست دارند به جای حرف زدن، بیشتر عمل کنند.

 

4. طرح عنکبوت 

عنکبوت را نمادی از سرنوشت و مرگ و تولدی دوباره میدانند، و البته نمادی از زیرکی که روش هایی بسیار ماهرانه را برای شکار خود انتخاب می کنند.

5. طرح میمون 

میمون ها موجوداتی اجتماعی و کنجکاو هستند که در تعامل با یکدیگر زندگی می کنند، بدین ترتیب میتوان آنها را نماد ارتباط های اجتماعی دانست.

بدین ترتیب استفاده از نماد میمون به منزله نشان دادن ویژگی های منحصر بفرد این حیوان مانند شیطنت و زیرکی و اجتماعی بودن آن است.

6. طرح مار 

رومیان باستان مار را نمادی از عشق جاودان، حکمت و خرد میدانستند و یهودیان، آفریقایی ها و هندوها بر این باور بودند که مار نشانه تولدی دوباره، تغییر و تحول است. در برخی از فرهنگ ها نیز نماد انگشتر مار نشانه تناسخ، ابدیت و قدرت و عشق جاودان میباشد.

در مصر باستان انگشتر مار نمادی از جاودانگی بوده و علاوه بر این چنین انگشتری نشانه داشتن خانواده ای سلطنتی بود.

7. طرح جغد

جغد از جمله حیواناتی است که در یونان قدیم بسیار مورد توجه و با ارزش بوده زیرا آن را نشان و نمادی از هوش و عقلانیت و شجاعت میدانند. جواهراتی زیبا نیز با طرح این حیوان ساخته و مورد استقبال قرار گرفته اند.

همچنین بخوانید: نماد جغد در طلا و جواهر 

8. طرح پرستو  

پرستو نماد عشق و ثبات است؛ و این عشق و ثبات را هم در زمان و هم در فاصله تداعی می‌کند. زیورآلاتی با این طرح، اغلب به زوج‌های جوان داده می‌شود.

برای مشاهده گردنبند طلا پرستو بر روی لینک کلیک کنید.

سخن آخر

همانگونه که مشاهده کردید میتوان از انواع طرح حیوانات در ساخت طلا و جواهر استفاده کرد. همچنین میتوان برای زیباتر شدن این قطعات طلا از سنگ های قیمتی و زینتی مانند زمرد، برلیان، یاقوت و … بهره گرفت.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *