طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست

طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست

طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست

انتخاب طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست میتواند تاثیر بسزایی در جذابیت بیشتر ما داشته باشد. بخاطر داشته باشید که هر لباس یا آرایشی که ما انجام می‌دهیم ارتباط مستقیمی با رنگ پوستمان دارد.

به عبارت دیگر هر چه تناسب و هارمونی طلا و جواهرات با رنگ پوست بیشتر باشد، درخشش و زیبایی آن زینت بیشتر خود را نشان می‌دهد، بدین منظور باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید.

 

انواع تناژ رنگ پوست

بطور کلی سه نوع تناژ رنگ پوست وجود دارد که هر کدام دارای یک سری ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و با یکسری مشخصات کلی قابل تشخیص از یکدیگر میباشند.

1. پوست های گرم 

این نوع پوست‌ها دارای رگ‌هایی به رنگ سبز هستند، یعنی اگر در زیر نور لامپ یا تابش مستقیم خورشید به بخش داخلی مچ دست خود نگاه کنید، پوست شما طلایی و قهوه ای میشود.

2. پوست های سرد

این نوع پوست ها دارای رگ‌های آبی هستند، بدین معنا که در زیر نور لامپ یا نور خورشید بخش داخلی مچ دست شما لکه‌هایی به رنگ قرمز و صورتی دارد.

جالب است بدانید که اکثر مردم دارای پوست سرد هستند حتی افرادی که پوست تیره و برنزه دارند، اما یادتان باشد که سبزه یا سفید بودن رنگ پوست تعیین‌کننده‌ی تُناژ پوست نیست.

افرادی که در هنگام آفتاب گرفتن یا مواجه با نور خورشید پوستشان میسوزد و قرمز می شود نیز دارای پوست سرد میباشند.

3. پوست خنثی

حال اگر به بخش داخلی مچ دست خود در زیر نور لامپ یا نور خورشید نگاه کردید، و هم رگ‌های سبز و هم رگ‌های آبی دیدید پوست‌ شما خنثی یا معمولی می باشد.

انواع تناژ رنگ پوست

طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست

همانگونه که میدانید طلا و جواهرات عموما از سنگ‌های قیمتی ساخته میشوند که به دلیل کمیاب یا نادر بودنشان ارزش بسیار بالایی دارند، پس باید زیورآلاتی مناسب با پوست خود انتخاب کنید.

یک قانون کلی را بخاطر بسپارید که رنگ‌های گرم با هم و رنگ‌های سرد با یکدیگر بیشترین تناسب را دارند. بنابراین سنگ‌هایی با رنگ‌ قرمز، نارنجی و زرد برای پوست های گرم و سنگ هایی با رنگ آبی، سبز و بنفش برای پوست های سرد مناسب هستند.

  • طلا و جواهرات مناسب پوست گرم

همانگونه که در بالا نیز گفتیم پوست گرم بیشترین تناسب را با رنگ های گرم دارد. بنابراین، اگر پوست گرم دارید طلا و جواهرات شما باید رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی داشته باشد.

– سنگ توپاز که معمولا به رنگ شیری روشن میباشد در طبیعت به رنگ طلایی و زرد موجود است. توپاز سنگ ماه متولدین آبان است و در کشورهای روسیه، ایالات اومی و مینو ژاپن و همچنین سان لوئیس پوتوسی مکزیک به وفور یافت میشود.

– سنگ الکساندریت که گاه از یک طرف قرمز و از طرف دیگر سبز است و دلیل این امر هم نوع نوری است که به آن تابیده می‌شود نیز جواهری مناسب برای افرادی با پوست های گرم میباشد.

– سنگ گارنت‌ به دلیل رنگ اناری اش گزینه‌ای عالی است. این جواهر سنگ ماه متولدین دی بوده و در سراسر دنیا به‌ خصوص‌ کشورهای‌ هندوستان، پاکستان‌ و برزیل به وفور یافت میشود.

– سنگ سان استون (سنگ خورشید) با نوعی حالت ماجراجویی و هیجان خود باعث ایجاد درخششی خیره کننده برای دارنده خود می‌شود.

– سنگ مورگانیت نیز سنگی به رنگ صورتی با ته‌مایه‌های نارنجی است که برای پوست هایی با تناژ گرم یکی از متناسب‌ترین جواهرات میباشد.

طلا و جواهرات مناسب پوست گرم

  • طلا و جواهرات مناسب پوست سرد

پوست های سرد بیشترین تناسب را با رنگ‌های سرد دارند. بنابراین طلا و جواهرات انتخابی شما باید از رنگ‌های آبی، سبز و بنفش انتخاب شود.

– سنگ آمیتیس که در حقیقت نوعی کوارتز است، بخاطر رنگ بنفش و ساختار بلورهایش طرفداران بسیاری دارد. رنگ این سنگ از بنفش و یاسی تا بنفش قرمز متفاوت است و آمیتیس سنگ ماه متولدین بهمن میباشد.

استفاده از این سنگ قیمتی زیبایی منحصر بفرد و جذابی به زیورآلات شما میدهد.

– سنگ آکوامارین که از جمله سنگ های آبی رنگ است و رنگ آن در نتیجه‌ رسوب آهن در زمان شکل‌گیری سنگ ایجاد می‌شود، بلورهایی غالباً بزرگ و بدون ناخالصی دارد. آکوامارین سنگ ماه متولدین اسفند است و اغلب در برزیل، سریلانکا و جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود.

– سنگ زمرد که جزء شناخته شده ترین سنگ های قیمتی میباشد از گذشته تا به حال بسیار پرطرفدار و محبوب بوده است، زیرا در برابر هرگونه خراشی بسیار مقاوم میباشد و سنگ ماه متولدین اردیبهشت است که خواص درمانی و شفابخشی نیز دارد.

– سنگ زبرجد که همیشه رنگ سبز – زرد دارد و هر چه سبزی آن تیره‌تر باشد، ارزش و قیمت آن نیز بیشتر است سنگ ماه متولدین مرداد میباشد که در زیر نور مصنوعی هم دقیقاً همان رنگی را دارد که در نور طبیعی دارد.

– سنگ تانزانیت با رنگ بنفش زیبا و منحصر بفرد خود که در اعماق آن سایه‌ای از قرمز دارد گزینه ای مناسب و متفاوت برای پوست های سرد است.

– سنگ فیروزه نیز از قدیمی ترین و شناخته شده ترین سنگ های قیمتی در جهان است که معادن اصلی آن در نیشابور میباشد. این سنگ نوعی آبی ترکیب شده با رنگ های سبز و سفید است که در صخره‌ها و کوه‌ها شکل می‌گیرد و سنگ ماه متولدین آذر میباشد.

گردنبند طلا فیروزه یکی از زیباترین نمونه کارهای ما در گالری مدرن گلد میباشد که در عین سادگی و ظرافت زیبایی و جذابیت منحصر بفردی دارد.

  • طلا و جواهرات مناسب پوست خنثی

افرادی که دارای پوست خنثی هستند می‌توانند از انواع سنگ‌های قیمتی با هر رنگی که دوست دارند استفاده کنند. اما کلاسیک‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای آنها عبارتند از:

– الماس بدلیل بی‌رنگی و سفید بودنش با هر رنگ پوستی تناسب دارد. این سنگ کریستال شفافی است که از کربن خالص تشکیل شده و سخت‌ترین ماده بر روی زمین است و بهمین دلیل بسیار گرانبها و ارزشمند میباشد.

– اوپال که به سنگ خوشبختی نیز معروف است با رنگ قرمز آتشین و داشتن سایه‌های رنگی بسیار زیاد در خود، اغلب موردتوجه هنرمندان به خصوص نقاش‌ها، موسیقی‌دان‌ها و هنرپیشه‌ها میباشد. از آنجا که 97% منابع این سنگ در استرالیا میباشد به عنوان سنگ ملی استرالیا نیز شهرت دارد.

– مروارید با رنگ سفید، کرم، صورتی – آبی و حتی مشکی خود برای انواع رنگ پوست ها مناسب میباشد. البته مروارید اصل رنگی کرم و بژ دارد، و سنگ ماه متولدین خرداد میباشد و از زمان یونان باستان تا به امروز مورد استفاده قرار میگرفته است.

از جمله نمونه کارهای ساخته شده با مروارید در گالری مدرن گلد میتوان به گردنبند مروارید با آویز طلا اسم ، نیم ست طلا مرواریدی اشاره نمود.

یاقوت سرخ با رنگ قرمز و آتشین خود بر روی تمام پوست‌ها درخشان و جذاب دیده می‌شود. رنگ قرمز آن نیز بدلیل وجود کروم بوده و سنگ ماه متولدین تیر میباشد. درجه سختی این سنگ با الماس قابل مقایسه است.

برای مشاهده انگشتر طلا نگین یاقوت قرمز و گردنبند طلا سنگ میتوانید بر روی لینک ها کلیک کنید.

یاقوت کبود با رنگ آبی کلاسیک خود از قدیم بعنوان نماد حقیقت و عقل و تفکر و شجاعت بود و در زمان باستان به “گوهر خردمندان” شناخته میشد، سنگ ماه متولدین شهریور میباشد.

در حال حاضر تایلند یکی از مشهورترین‌ مراکز مهم‌ تراش‌ سنگ‌ یاقوت‌ و همچنین صادرکننده‌ آن به حساب می آید.

طلا و جواهرات مناسب پوست خنثی

بدین ترتیب با انتخاب درست و صحیح طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست خود میتوانید زیبایی و جلوه بیشتری به آراستگی و استایل خود ببخشید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *