انواع مدل های حلقه ازدواج

انواع مدل های حلقه ازدواج

انواع مدل های حلقه ازدواج

آشنایی با انواع مدل های حلقه ازدواج میتواند شما را برای انتخاب سریعتر حلقه ازدواج موردنظر خود بسیار کمک کند. همانگونه که میدانید حلقه ازدواج و همچنین سرویس طلا عروس همیشه از مواردی هستند که زوجین وقت زیادی را صرف آن می کنند و گاه تک تک مغازه ها را زیر پا میگذارند تا بتوانند خرید خود را انجام بدهند.

بطورکلی انتخاب حلقه ازدواج هم سلیقه اي اسـت و هم بستگی بـه نوع استفاده شما دارد. اغلب خانم ها یک حلقه برای استفاده روزانه دارند و یک حلقه نگینی برای میهمانی ها، اما اغلب آقایان ترجیح می‌دهند که یک حلقه داشته باشند و در تمام موقعیت ها از همان استفاده کنند. بدین ترتیب در همین ابتدا حلقه های طلا به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم بندی میشوند:

  • انواع حلقه طلا زنانه که اغلب ظریف بوده و در طراحی آنها سعی شده تا از انواع نگین ها و سنگین های زیبا استفاده شود. حلقه های زنانه در  رنگ های طلا سفید، زرد، رزگلد و یا ترکیبی از این رنگ ها هستند که انتخاب هر یک از آنها کاملا به سلیقه و همچنین بودجه شما بستگی دارد.
  • انواع حلقه مردانه که اغلب حلقه هایی ساده و در عین حال شیک هستند، البته حلقه های نگین دار نیز برای آقایان علاقمند به این نوع وجود دارند.

انواع مدل های حلقه ازدواج

وجود تنوع بالا در حلقه های ازدواج باعث شده تا تصمیم گیری تا حدودی سخت و دشوار شود اما نگران نباشید، ما در این بخش مهمترین و بهترین مدل های حلقه ازدواج را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید طرح و مدل دلخواه خود را انتخاب نمایید.

 

  1. حلقه‌ طلا ازدواج ست 

همانگونه که از نامشان نیز کاملا مشخص است این حلقه‌ها با طرح هایی کاملاً یکسان و مشابه برای زوجین ساخته می‌شوند، به همین علت طراحی آنها بیشتر به شکل اسپرت و ساده‌ است.

البته در برخی موارد نیز برای زیبایی بیشتر از یک تک نگین یا ردیفی از نگین ها بر روی این حلقه‌ها نیز استفاده می‌شود، که هر چه تعداد سنگ های جواهر بر روی حلقه‌ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. حلقه ست طلا زرد نمونه ای از این نوع حلقه ها میباشد.

حلقه های ست می توانند بهترین انتخاب برای زوج های جوان و مشکل پسند باشند، زیرا تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارند.

 

2. حلقه‌ طلا ازدواج نگینی

گزینه دیگری که زوجین علاقمند به خرید و استفاده از آن هستند حلقه‌های ازدواج نگینی با طراحی زنانه و مردانه است که حلقه‌های زنانه معمولاً بسیار ظریف‌تر میباشند و میتوان آنها را با نگین و یا سنگ های جواهر مورد علاقه خریداری کرد.

گاها این حلقه ها نیز بصورت ست و یکسان ساخته می شوند که حلقه های مردانه معمولاً دارای طرحی کلاسیک و بزرگ‌تر و پهن‌تر هستند. به حلقه طلا ست نگاه کنید که طرحی تقریبا مشابه دارند اما حلقه زنانه دارای یک نگین تک بزرگ نیز میباشد.

در طراحی و ساخت این نوع از حلقه ها معمولا از جواهراتی مانند برلیان یا یاقوت کبود استفاده میشود که حلقه طلا نگین برلیان نمونه ای از این نوع حلقه ها میباشد.

برخی از زوجین نیز با توجه به باورها و اعتقادات خاصشان دوست دارند که حتماً بر روی حلقه ازدواجشان سنگ ماه تولدشان باشد چون برایشان خوش شانسی می آورد.

3. حلقه طلا ازدواج ساده 

البته حتماً نباید حلقه ازدواج شما سنگ جواهر یا نگین داشته باشد، می‌توان از حلقه های ساده و بدون نگین با طرح های کلاسیک نیز استفاده کرد.

همچنین حلقه‌هایی که به زیبایی و با ظرافتی خاص تراش‌خورده هستند مانند حلقه طلا ست طرح موج نیز میتوانند جایگزین حلقه های جواهر باشند و از آنجا که جواهری در ساخت آنها بکار نرفته، پس قیمتی مناسب تر دارند و نگهداری از آنها نیز آسان تر است.

از این حلقه هاي ازدواج ساده براحتی و با خیالی راحت میتوانید در فعالیت های روزانه نیز استفاده کنید زیرا هیچ گاه از مد خارج نمی شوند و با یک شستشو و یا پرداخت ساده نیز بـه زیبایی روز اولشان تبدیل میشوند.

این حلقه های ساده را میتوان با کمی خلاقیت و تغییر تبدیل به حلقه ای خاص‌تر و منحصر به‌ فردتر کرد. برای مثال تاریخ ازدواج یا اسم زوجین بر روی آن یا داخل آن حک شود. در اینگونه حلقه ها معمولا در حلقه آقایان اسم خانم و در حلقه خانم اسم آقا درج میشود.

4. حلقه رینگ طلا 

یکی از بهترین مدل های حلقه های ست ازدواج ، حلقه های ساده معروف به حلقه رینگی هستند که هیچ طرح، نقش و نگینی ندارند.

این رینگ های ساده در تمام رنگ های زرد و سفید و رزگلد موجود و قابل سفارش میباشند، و همچنین میتوانید بر روی آنها یا در داخلشان نام خود و همسرتان، تاریخ ازدواجتان و یا متن و شعر دلخواهتان را حکاکی کنید.

5. حلقه های ازدواج با مدل های مفهومی و سفارشی

برخی از زوجین جوان نیز همیشه دوست دارند که خاص باشند و چیزهایی بپوشند و یا استفاده کنند کـه کمتر کسی حتی به آنها فکر میکند، بهمین علت همیشه سبک مخصوص به خودشان را دارند.

البته این مدل از حلقه ها خیلی هم عجیب‌ و غریب نیستند فقط نسبت بـه حلقه های دیگر کمی خلاقیت و پیچیدگی خاص در ساخت و طرحشان وجوددارد.

 

سخن آخر 

مهم‌ترین نکته در خرید انواع مدل های حلقه ازدواج یا هر نوع حلقه دیگری، آن است که در زمان خرید حلقه‌ای انتخاب کنید که هم مدل مردانه و هم زنانه آن مورد پسندتان باشد، زیرا قرار است که به مدت طولانی این حلقه ها در دستتان باشد.

سعی کنید حلقه‌ ای انتخاب کنید که تا سال ها، برایتان جذاب باشد و از انتخاب مدل های محدود یا مدهای مقطعی پرهیز کنید.

یادتان باشد که حلقه ازدواج شما مدت زمان زیادی در دستتان خواهد بود، پس باید متناسب با انشگتانتان انتخاب شود.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *