تفاوت برلیان و نگین اتمی

تفاوت برلیان و نگین اتمی

تفاوت برلیان و نگین اتمی

بهترین تعریف برای تفاوت برلیان و نگین اتمی این است که برلیان یک سنگ طبیعی است اما نگین اتمی ساخته دست انسان می باشد. سنگ های برلیان طی سال های زیاد توسط ذغال سنگ به وجود می آیند اما سنگ اتمی توسط انسان ساخته می شود.

تفاوت برلیان و نگین اتمی

به طور کلی بر روی بعضی از کارهای طلا از سنگ های قیمتی استفاده می کنند که رایج ترین آن ها سنگ برلیان می باشد. اما تمام کارهای سنگ خور برلیان نمی باشند و دلیلش هم این است که مشتری برای کم کردن هزینه ها از  سنگ های اتمی استفاده می کند.

Untitled 2 4E4Rdf

تفاوت ظاهری این دو سنگ بیشتر بر روی بازتاب نوری آن ها است که سنگ برلیان رنگی کدر و غیر شفاف دارد که بازتاب رنگی تیره ای به چشم ما می رساند.

اما بر خلاف برلیان سنگ های اتمی دارای رنگی شفاف است که طیف رنگی تمام منشور را بازتاب می کند ( رنگ های رنگین کمان ) برای درک بهتر تفاوت سنگ برلیان و اتمی می توانید یک کار که سنگ برلیان دارد را با اتمی مقایسه کنید.

چگونه اصل بودن برلیان را تشخیص دهیم

سنگ های برلیان دارای کیفیت های متفاوتی است که در قیمت آن تاثیر می گذارد اما ویترین آنلاین مدرن گلد از پاک ترین و با کیفیت ترین و سنگ ها در تمام کارهای خود استفاده می کند.

Untitled 1124Etrdh

1- سنگ برلیان را جلوی آینه گرفته و در مقابل دهان و روی سنگ برلیان مه درست کنید (مانند زمانی که هااا می کنید) و سعی کنید رو سنگ مه درست کنید. اگر همان طور که روی آینه مه درست می شود روی سنگ برلیان هم مه درست شود سنگ بلریان از کیفیت خوبی برخوردار نیست یا از نمونه های اتمی می باشد.

تست با ذره بین

اگر در خانه یک ذربین یا حتی عینک ته استکانی دارید می توانید این تست را در خانه انجام دهید.

اکثر سنگ های برلیان در داخل خود یک زائده کوچک دارند که از جنس کربن می باشد این زائده شباهت زیادی با پر دارد. این قطعه کوچک با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست.

البته این تست سختی است که شاید در انجامش نتوانید به نتیجه برسید .

تست آب

بیشتر الماس های اصل به علت چگالی بالا به زیر آب می روند این در حالیست که سنگ های غیر اصل روی آب می مانند.

قیمت سنگ اتمی

تفاوت برلیان و نگین اتمی در قیمت بسیار زیاد است اما سنگ های اتمی قیمت بسیار پایینی دارند که در مقابل برلیان ناچیز می باشد. اگر از ویترین آنلاین مدرن گلد محصولی سفارش داده اید که به جای سنگ برلیان از اتمی استفاده شده کم ترین هزینه ممکنه برای سنگ های اتمی از شما دریافت می شود و فقط وزن کار حساب خواهد شد.

Untitled 1Krdfhgtfhg

تفاوت برلیان و نگین اتمی در ظاهر 

اگر در کار طلا و جواهر نیستید و از سنگ ها چیزی نمی دانید به سختی می توانید تفاوت بین برلیان و اتمی را بفهمید. به طور مثال اگر یک سرویس برلیان باشد و سرویس دیگر اتمی برای یک فرد بی تجربه غیر قابل تشخیص می باشد . اما اگر به خوبی به دو سرویس توجه کنید خواهید فهمید یکی از سرویس ها دارای بازتاب نوری بیشتری است که حس غیر اصل بودن می دهد.

آیا نگین اتمی الماس است؟

از نظر ساختاری، نگین اتمی نیز الماس است و تفاوتی با برلیان ندارد. اما دلیل اینکه قیمت بیشتری دارد، این است که ساخت الماس در آزمایشگاه هزینه زیادی ندارد و می تواند به تعداد بالا تولید شود. چند هفته طول می کشد تا یک آزمایشگاه بتواند یک نگین اتمی بسازد، اما برای تشکیل یک برلیان یا الماس طبیعی، میلیون ها سال زمان نیاز است.

معدن الماس طبیعی روزی تمام می شود ولی آزمایشگاه ساخت نگین اتمی می تواند بطور نامحدود به کار خود ادامه دهد و محدودیتی ندارد. بنابراین قیمت بالاتر یک برلیان به دلیل هزینه های استخراج و کمیابی آن است و از نظر ساختاری تفاوتی با نگین اتمی ندارد.

تفاوت نگین اتمی با برلیان در هنگام خرید و فروش طلا 

بیشتر طلا فروشی‌های هر دو نوع نگین را در ویترین جواهرات خود دارند. اما متاسفانه برخی از ناآگاهی افراد سوء استفاده کرده و سرویس‌های نگین‌دار اتمی را به نام برلیان به مشتری می‌فروشند. نگین اتمی از آنجا که ساخته دست انسان است، قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به برلیان دارد.

به‌همین دلیل جواهرات یا سرویس‌هایی که با این نوع نگین تزیین شده‌اند، قیمت کمتری نسبت به جواهرات دارای برلیان دارند. این تفاوت در قیمت هنگام فروش طلا بیشتر به چشم می‌آید. زمانی که شما برای فروش طلای نگین دار به طلافروشی مراجعه می‌کنید، اولین کاری که انجام می‌دهد جدا‌کردن نگین‌ها است.

در واقع تعیین وزن و قیمت طلای شما پس از جدا‌کردن نگین‌ها انجام می‌شود. این در حالی‌است که در زمان خرید طلای شما با وجود نگین‌ها وزن شده و قیمت آن به شما اعلام می‌شود. به همین دلیل بیشتر متخصصان حوزه طلا توصیه می‌کنند که اگر به جز جنبه ظاهری، جنبه سرمایه‌گذاری طلا نیز برایتان اهمیت دارد، باید از خرید طلای نگین دار خودداری کنید. زیرا این نوع طلا معمولا افت قیمت زیادی به دنبال خواهد داشت.

این در حالی است که در زمان فروش جواهرات مزین به سنگ‌های برلیان، قیمت این نوع سنگ‌ها نیز به دلیل ارزش بالایی که دارند در قیمت کل طلا محاسبه می‌شود. هرچند که ممکن است درصدی از قیمت این سنگ‌ها کاسته شود. که البته این فرایندی است که هنگام فروش انواع مسکوکات طلا اتفاق می‌افتد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *