سمبل پَر در طلا و جواهرات

سمبل پَر در طلا و جواهرات

سمبل پَر در طلا و جواهرات

یکی از طرح هایی که از دیرباز تاکنون در ساخت طلا و جواهر مورد استفاده قرار میگرفته طرح پر پرندگان بوده است. در این بخش میخواهیم درباره سمبل پَر در طلا و جواهرات مطالبی در اختیارتان قرار دهیم با امید به اینکه برایتان مفید و جالب باشد.

برای بسیاری از مردم پر همچون خود پرنده نماد قدرت، رشد، امید و آزادی، و همچنین نماد سفر جسمانی و روحانی است. این طرز تفکر به ما کمک میکند تا بر سختی ها و مشکلات زندگی چیره شده و هرگاه متوجه شدیم مسیرمان غلط است، تغییر مسیر دهیم.

آویز طلا پر | انگشتر طلا پر | دستبند طلا پر | گوشواره طلا پر | گردبند طلا پر | نیم ست طلا پر |

طرح پر در فرهنگ های مختلف

طرح پر برای قرن ها بخشی از تاریخ بشر بوده است و از گذشته تا به امروز سمبل و مفهوم و معنای معراج، آزادی و حقیقت دارد.

بومیان آمریکا معتقدند که پرها هدایایی هستند که از آسمان می افتند و پیوندی مقدس بین آسمان و زمین اند. پرهای جغد مترادف با خرد و سعادت، پر کبوتر مترادف با صلح و امید میباشد.

اما در این میان پر عقاب از اهمیت و احترام ویژه ای در میان قبایل بومی آمریکا برخوردار است. بومیان معتقد بودند چون پرواز عقاب، بسیار بالاتر از پرندگان دیگر است به همین دلیل او ارتباط مستقیمی با زندگی پس از مرگ دارد.

پر در این فرهنگ نماد اعتماد، افتخار، قدرت، خرد و آزادی است.

 

مصریان باستان معتقد بودند که پر نماد خدای آسمان و الهه مآت (Ma’at) است که مظهر حقیقت، اخلاق، نظم و عدالت بود، و همچنین اصول صحیح زندگی را که یک مصری باید برای رسیدن به خوشبختی و سعادت رعایت میکرد، وضع می نمود.

مآت در موهای خود پر شترمرغی به نام پر حقیقت داشت که وقتی شخصی می مرد و می خواست وارد عالم آخرت شود، الهه مآت قلب او را با پری که در موهایش داشت وزن می کرد. اگر قلب شخص عاری از ناخالصی های شیطانی و سبک تر از پر بود، می توانست وارد زندگی پس از مرگ شود در غیر این صورت در دنیای برزخ می ماند.

آویز طلا پر | انگشتر طلا پر | دستبند طلا پر | گوشواره طلا پر | گردبند طلا پر | نیم ست طلا پر |

مسیحیان پرها را مربوط به فرشتگان و سمبل دعا و ایمان میدانند و در کتاب مقدس پر به معنای مراقبت، عشق و محافظت است.

همچنین باور دارند که دیدن پرهای سفید بدین معنا است که فرشتگان به شما گوش می دهند؛ و ما را تشویق میکنند و به ما آگاهی میدهند که در مسیر درستی هستیم.

 

ایرانیان پر را نمادی از عالم معنا و آزادی میدانند؛ و در معماری و نقاشی دوره صفوی نیز طرح های پرندگان از جمله طاووس بسیار به چشم میخورد. پر در فرهنگ ایرانی نمادی از فروهر نیز میباشد.

سمبل پر در طلا و جواهرات 

بطور کلی در بسیاری از فرهنگ ها پر نماد قدرتمندی است و در هر قومیتی معنای مشترکی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

معراج، پرواز، باروری، بهشت، سرافرازی، پیام ها، حقیقت، سرعت، روح، مسافرت رفتن و ….

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم طرح پر یکی از قدیمی ترین طرح های مورد استفاده در ساخت طلا و جواهر میباشد که بیشتر بصورت آویز طلا و همچنین گوشواره مورد استفاده قرار میگیرد اما امروزه بدلیل استقبال و علاقمندی بانوان به این نماد آن را در ساخت گردنبند، دستبند و انگشتر نیز میتوان بکار برد.

برای مشاهده نمونه گردنبند طلا آویز پر اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

در این بخش شما را با یکی از پر طرفدارترین طرح های طلا و جواهر یعنی نماد پرَ آشنا ساختیم.

 همانطور که مشاهده کردید با توجه به معنا و مفهوم این طرح می‌توانید آن را به عنوان هدیه ای ماندگار و ارزشمند به عزیزان خود تقدیم کنید.

همچنین میتوانید از طریق بخش تماس با ما گالری مدرن گلد، زیورآلات موردعلاقه خود را با این طرح بی نظیر در ابعاد و وزن و رنگ مورد دلخواه خود سفارش داده و در مدتی کوتاه تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *