طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت

طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت

طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت

طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید طلا و جواهرات برای زیبایی و جذابیت بیشتر خود باید رعایت کنید.

مهمتر از خرید طلا و جواهرات گرانقیمت، چگونگی انتخاب طلا و جواهرات مناسب صورت میباشد که برای این منظور باید بدانیم که فرم صورت ما چگونه است و چه جواهراتی به صورت ما می آید؟

در این بخش ابتدا در خصوص شناخت انواع فرم چهره و پس از آن درباره چگونگی انتخاب طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت نکاتی مهم در اختیارتان قرار می دهیم.

بطور کلی فرم صورت انسان ها یکی از گزینه ها زیر است:

  1. فرم بیضی
  2. فرم گرد
  3. فرم مستطیلی یا کشیده
  4. فرم مربعی
  5. فرم قلبی یا مثلث وارونه
  6. فرم مثلثی یا گلابی شکل
  7. فرم لوزی

طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت

انتخاب طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت

برای پیدا کردن نوع شکل صورت خود باید تمام موهایتان را با استفاده از یک گیره یا هدبند به عقب کشیده و سپس نوع چهره خود را در دو حالت عادی و هنگام لبخند زدن با استفاده از عکس یا تصویر منعکس در آینه مشخص نمایید.

حال ببینیم برای هر فرم صورت چه جواهراتی مناسب تر است؟

1. طلا و جواهرات مناسب صورت بیضی

این صورت ها اغلب به عنوان چهره کامل شناخته می شوند، که کمی ملایم و منحنی و کشیده هستند.

برای صورت های بیضی شکل گردنبندهای مروارید که بصورت رشته دراز هستند، گردنبندهایی با آویزهای کوچک یا آویزهای نوشته دار بهترین و مناسب ترین گزینه ها هستند.

همچنین انواع گوشواره های حلقه ای، گوشواره های مثلث شکل و یا مدل های اشکی باعث زیبایی و جذابیت بیشتر این صورت ها میشوند.

2. طلا و جواهرات مناسب صورت گرد

در این چهره ها، بینی نقطه مرکزی است که پهنا و بلندی چهره را بصورت مساوی نشان میدهد.

بنابراین گردنبندهای بلند و حلقه ای شکل باعث کشیده تر نشان دادن چهره میشود، گردنبندهایی با آویزهای بزرگ گردن را کوتاه و عریض تر نشان می دهند.

گوشواره های ایده آل برای این فرم صورت ها گوشواره های آویزی و گوشواره های چلچراغی باریک هستند، که باعث ایجاد یک خط عمودی در چهره شما میشوند.

3. طلا و جواهرات مناسب صورت مستطیلی

در چهره های مستطیلی یا کشیده، پهنای چهره در پیشانی، استخوان گونه و چانه تقریبا برابر است و فرم کلی چهره کشیده میباشد.

انواع گردنبندهای کوتاه کشیدگی این چهره ها را کاهش داده و استفاده از گردنبندهایی با آویزهای مهره ای بزرگ و یا حلقه ای به کوتاه کردن ظاهر چهره بسیار کمک می کنند.

برای صورتهای مستطیلی گوشواره های درشت و بزرگ خصوصا گوشواره های دکمه ای و چلچراغی بسیار ایده آل بوده و همچنین استفاده از گوشواره های گرد، منحنی و هلالی باعث ایجاد تناقض در صورت و جذابیت و جلوه بیشتر میشوند.

طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت

4. طلا و جواهرات مناسب صورت مربعی

چهره های مربعی دارای خط فک قوی هستند، عرض این چهره ها در پیشانی، استخوان گونه ها و چانه تقریبا یکسان است.

گردنبندهای مناسب برای این چهره ها دارای منحنی یا چرخش بوده و یا دارای عناصر مرکزی بزرگ هستند تا زاویه فک را کمتر برجسته نشان دهند.

گوشواره های مناسب برای این چهره ها گوشواره های حلقه ای بزرگ و بیضی شکل ، گوشواره های اشکی بلند و گوشواره های چلچراغی باریک میباشند که بر طول صورت افزایش داده و از عرض آن میکاهند.

5. طلا و جواهرات مناسب صورت قلبی

صورت های قلبی دارای ابرویی بلند و چانه باریک هستند؛ و عرض چهره در پیشانی و استخوان گونه بیشتر از عرض آن در چانه میباشد پس در طلا و جواهر مناسب باید پیشانی باریکتر و خط فک پهن تر شود.

انواع گردنبندهای کوتاه، گردنبندهایی با آویزهای بزرگ و یا گردنبندهای چند لایه که بتوانید آنها را دور گردن بچرخانید و یا زنجیرهای امگا و گردنبندهای آبشاری کوتاه نمونه های مناسبی برای این چهره ها میباشند.

انواع گوشواره های آویزان به شکل بادبزن یا مثلثی که سطح چانه را عریض تر می کنند، یا گوشواره های حلقه ای با خطوط افقی یا قطره اشک، برای برقراری تعادل این فرم صورت بسیار متناسب هستند.

طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت

6. طلا و جواهرات مناسب صورت مثلثی

چهره های مثلثی درست نقطه مقابل چهره های قلبی شکل هستند با ابروهایی باریک و خط فک افقی گسترده؛ عرض چهره در فک و استخوان گونه بیشتر از عرض چهره در پیشانی است.

زیورآلات انتخابی ما برای این شکل از صورت باید با ایجاد ظاهری با پیشانی گسترده تر و حرکت چشم دور از خط فک تعادل را به چهره باز گرداند.

گردنبندهای منحنی و به شکل V هستند برای صورت ها مناسب و ایده آل میباشند.

گوشواره های آویزی قلبی شکل نیز باعث ایجاد تضاد در فرم صورت شده و سطح گونه ها را عریض تر میکنند، همچنین گوشواره های میخی کوچک یا گوشواره های آویزی بلند و باریک نیز برای این صورت ها مناسب و جذاب هستند.

7. طلا و جواهرات مناسب صورت لوزی

چهره های لوزی شکل معمولا متعادل، زاویه دار و نمایشی هستند، استخوان گونه ها پهن و در پیشانی و پایین خط فک به یک اندازه باریک می شوند.
اجزای این شکل چهره معمولا تیز و نمایشی و کشیده هستند، بنابراین باید از مدلهایی استفاده کنید که استخوان های گونه را برجسته می کند.

گردنبندهای مناسب برای این فرم صورت میتوانند از هر شکل یا سبکی چه کوچک و چه بزرگ باشند، گردنبندهای مرواریدی با یک رشته طولانی از مروارید یا گردنبند هایی با قطره های آویزان شده .

برای انتخاب مناسبترین گوشواره برای این فرم صورت باید از مدلهای بیش از حد بلند اجتناب کنید، زیرا چهره تان را کشیده تر میکند. همچنین با کمک گوشواره های آویزی اشکی، گلابی شکل یا قطره های مثلثی، خط فک را میتوانید عریض تر کنید.

طلا و جواهرات مناسب با شکل صورت

 

همانگونه که مشاهده کردید هر فرم صورت زیورآلات متناسب و مخصوص به خود را دارد و نمیتوان از هر مدلی برای زیبایی و زینت ظاهر خود استفاده نماییم و دقیقا به همین دلیل گاهی برخی از زیورآلات که در دیگران جذاب هستند در ما هیچ جذابیتی ندارند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *